Behöver pepp efter uppbrott från psykopat:( varför känns allt så mörkt
Jag har varit i en destruktiv relation i flera år. Det var våld och kontroll, och när jag till slut bestämt mig för att avsluta det kändes det bra. Jag kände mig målmedveten och stärkt i mig själv liksom.
Han tog det jättehårt och försökte i tre månader att få mig tillbaka genom att växla mellan att tjata och tigga om en ny chans, gråta och skicka kärlekssms, och att vara riktigt otrevlig och prata illa om mitt yttre och säga att jag aldrig kommer hitta någon annan som honom, någon som skulle älska mig så som han gjort. Det kändes mest löjligt. Jag hoppades att han skulle hitta nån ny, för jag tänkte att det var det enda som skulle kunna få honom att gå vidare.
Sen en dag slutade han skriva, och inom en vecka var han i ett förhållande med en ung tjej (han är 32 och hon 19). Han skrev ett sms och sa att han hoppas att jag blir lycklig med en ny person, och att han inte kommer kontakta mig mer för han vill inte såra sin nya flickvän.
Och nu känner jag mig så ledsen:( Det har gått några veckor och hans ord har börjat ringa i mina öron: jag är ful, kommer aldrig bli något, kommer aldrig hitta någon som vill ha mer än sex från mig, osv osv. Så tänker jag på honom med sin nya tjej som han förmodligen kommer behandla mycket bättre än han behandlade mig eftersom jag "lärde honom allt" om hur man ska behandla en kvinna. Själv har jag inte börjat dejta, tycker det känns jobbigt samtidigt som jag känner mig så ensam.
Jag kan inte placera mina känslor och känner mig förvirrad och jätteledsen, trots att jag mycket väl vet att han inte var bra. Vi har ett gemensamt barn, därav måste vi ha fortsatt kontakt.
Finns det några peppande råd?:( Just nu känns det som att enda sättet att lätta min ångest skulle vara att gå tillbaka till honom, hur sjukt det än låter. Varför känner jag såhär:(