Anonym (Enhörning) skrev 2018-11-25 23:23:47 följande:
Vitt lyfter definitivt inte min hudton utan får mig att se ut att vara svårt sjuk. Folk kommenterar hur sjuk jag ser ut i vitt- kritvitt. Krämvitt ser bättre ut på mig men är ingen större hit det heller men jag ser ju åtminstone inte döende ut i det.
Jag tror att jag är grönblå i ådrorna så då är jag neutral?
Använder Urban Decay i Light som inte är en perfekt match men duger. Visste inte att man kan googla det och färgkarta så jag ska kolla det.
Det är en djungel det har du rätt i.

Är inne på att jag faktiskt är neutral som dig. Jag passar i pasteller och även mörkare djupa färger skulle det tyda på neutral också? Marinblått ser fint ut på mig men även babyrosa. Vad använder du för färger på smycken och kläder?
Jag kan inte riktigt definiera mig inom en färgkategori, är som en blandning av alla neutrala kategorier av sommar, vinter, vår och höst.
Passar bäst i färger som vinrött, smaragdgrön, ljusgrå, smutsrosa, petrolblå/grön, vitt, marinblå, ljuslila, olivgrön, rött. Skulle jag välja en färg som jag passar bäst i så är det petrolblå/grön.
Passar inte alls i varm beige, cerise, orange, ljusblå, gulgrön, kamel, blågrå, gul, kornblå.
Generellt så passar jag sämst i starka klara färger och ljusa kalla pasteller.
Nu när jag är lite mörkare i håret kommer jag undan med att bära lite starkare färger än vanligt.
När det kommer till smycken passar jag lika bra i guld och silver, brukar ta det som passar bäst till kläderna för dagen.