• sheeba

Är inte 110/60 lågt om man för övrigt ligger på 130/75?

Jag ligger oftast eller alltid på 130/75 eller 135/70.

Så jag blev lite paff att jag hade 110/60 nu sist. Det var ju vilande med det har de andra också varit. Eller är detta bltr mer normalt än det andra under en graviditet?

• Svar på tråden Är inte 110/60 lågt om man för övrigt ligger på 130/75?
  • Joonas

Jag är själv, liksom du, en lågtryckare och har diskuterat detta med min bm. Enligt henne är det alltid bra med ett lågt tryck. Vad som kan vara farligt för en graviditet är högt blodtryck. Det kan tyda på havandeskapsförgiftning bl.a. Så var glad åt ditt låga tryck, även om det kan göra så att du ibland kan känna dig lite yr...

• sheeba

Jo yr är jag lite titt som tätt

• AnnahConda

Jag har också lågt blodtryck och får bara höra att det är bra, förutom yrseln emellanåt. Har varit nere på 97/63.

• LemonFrech

Hos en kvinna i vår ålder är 110/60 ett helt normalt tryck. Under graviditetens gång så ändras oftast blodtrycket till att i mitten vara lågt för att öka i slutet. Hos vissa ger det till och med högt blodtryck som inte är bra. Lågt blodtryck är inte farligt, bara obehagligt.

Jag hade ca 110/70 vid inskrivning, 90/40 i mitten (70/40 ett tag, men då svimmade jag) och 130/100 i slutet (fick havandeskapsförgiftning).

• sheeba

Känns ju skönt att höra att det inte är någon fara.
    Vi får väl gå runt och vara lite små yra då

• någon06

jag är inte gravid och har 110/60
    till och med lägre, är det något konstigt??
    bra att veta är 176 och väger ca 58 kg.

• Joonas

Första gången jag sökte för mitt låga tryck var jag 19 år gammal och blev ofta väldigt yr när jag reste mig upp. Då sa de till mig att jag hade väldigt lågt tryck och att det var vanligt när man man antingen var väldigt lång (är 164 cm) eller om man är väldigt vältränad. Jag är inget av det men har ändå förstått att jag ska vara glad för det låga trycket!

• flingflong

någon06: Absolut inte..Jag har också alltid så...Absolut inget farligt, bara att man kan yra till det ibland..

• någon06

grodan78: känns bra, haha..
    man vet aldrig när man ska falla ihop..
    hihi.. tack!

Svar på tråden Är inte 110/60 lågt om man för övrigt ligger på 130/75?