• LinaLinnea

    Svaga graviditetstest och svagare idag än igår. Vad gör jag?

    Har testat svagt plus på testlagrets stickor sedan BIM-5. Är på BIM-1 idag och testet ser något svagare ut än igår. Alla streck har varit oroväckande svaga men ändå ökat i styrka fram tills idag då det blev något svagare igen. Digitalt CB visade dock gravid 1-2 igår.

    Brösten är mycket mindre ömma dessutom.

    Om det nu är ett missfall på gång, är det då bara att vänta in att det ska börja? Eller kan man söka sig till mödravården så pass tidigt? Känns som ett moment 22 där jag inte har någon aning om jag ska vara glad eller ledsen :( Vad har ni i denna situation fått för råd från BM?

  • Svar på tråden Svaga graviditetstest och svagare idag än igår. Vad gör jag?
  • Mittiprick

    Varför i hela friden håller du på och testar så där?! Man ska absolut inte testa varje dag. Finns ingen anledning. Så tidigt så hinner hcg inte öka speciellt mycket och det är ingen större skillnad på testen fårn dag till dag. Man kan inte följa en graviditets utveckling genom hur starka testen är.

    Det enda du kan göra är att vänta tills din mens uteblir. När det gör det kan du ringa barnmorska och säga att du är gravid. Hur starka dina test är bryr hon sig inte om. Du fortsätter graviditeten som vanligt eftersom allt är normalt. Börjar du blöda väldigt mycket eller får kraftig smärta så kontaktar du barnmorskan eller gynakuten.


    Tells it the way it is.
  • LinaLinnea
    Mittiprick skrev 2018-11-26 18:12:17 följande:

    Varför i hela friden håller du på och testar så där?! Man ska absolut inte testa varje dag. Finns ingen anledning. Så tidigt så hinner hcg inte öka speciellt mycket och det är ingen större skillnad på testen fårn dag till dag. Man kan inte följa en graviditets utveckling genom hur starka testen är.

    Det enda du kan göra är att vänta tills din mens uteblir. När det gör det kan du ringa barnmorska och säga att du är gravid. Hur starka dina test är bryr hon sig inte om. Du fortsätter graviditeten som vanligt eftersom allt är normalt. Börjar du blöda väldigt mycket eller får kraftig smärta så kontaktar du barnmorskan eller gynakuten.


    Du har säkert rätt i att man inte ska testa varje dag. Men är man testmoman så är man ;)

    Jag jämför väl mest med mina tidigare graviditeter som visat mycket starkare plus. Har också ett MA i bagaget.

    Har ingen erfarenhet av tidiga missfall eller vad man kan göra förutom att bara vänta och se. Det kanske är det enda att göra när det är så tidigt? Har också läst att utomkveds kan ge svaga plus?
  • LinaLinnea
    askyfullofstars skrev 2018-11-26 18:42:46 följande:

    Avvakta med ytterligare test. Om en vecka bör det ha ökat i styrka. Har du testat med morgonurin?


    Yes. Morgonurin och även testat att hålla mig länge för att se om det blivit bättre. Men fortfarande svagt :/
  • tjockobbe

    Finns ingen anledning att fortsätta testa varje dag. Testa med några dagars mellanrum i alla fall om det kliar i fingrarna. 

    Du kan inte påverka missfall, kommer det så kommer det. Avvakta en vecka innan du ringer till barnmorskan. Är det inte första barnet kan du avvakta längre, för då behöver du inte komma in på infomöte lika tidigt. 

  • LinaLinnea

    Nu har jag väntat sedan i förrigår och såhär såg testet ut imorse, BIM+1 eller BIM (är osäker på om mensen skulle kommit igår eller idag)

    Tycker ni att styrkan på strecket ser normal ut för denna tidpunkten eller är det forfarande för svagt? Började känna lite illamående imorse också.

    http://www.familjeliv.se/user/gallery/view/5345423#

  • Fia 28

    Helt normalt. Jag hade svagare test än så på bim och enligt mina ultraljud har inte ägglossningen varit senare heller. 

Svar på tråden Svaga graviditetstest och svagare idag än igår. Vad gör jag?