• Xsagus50

    Mår dåligt

    Jag känner mig på sistone otroligt deppig, det känns att det verkligen är problem med mig, det blir bara sämre och det känns att jag blir bara mer nedstämd.  Jag känner mig så hemsk ful och när jag ser mig i spegel ser jag ut som ett monster jag har tappat min själänsla helt. Jag har försökt allt men det känns att jag bir ful i allting. Det känns att jag blir så isolerat , känner ibland att jag kan inte gå ut i sociala umgängen av detta och försöker  gömmer mig så mycket det går. Jag har alltid drömt om att ha någon pojkvän ha någon vid min sida, att hålla i handen, krama osv jag är ju trots allt 18, men jag känner nu att det inte går för att jag är för ful för en relation.  Ingen vill ha mig . Jag mår helt jävla skit.  Jag hatar mig själv men jag vill försöka tycka om mig själv men det går inte!!! Jag vill till och med inte leva längre, jag har tappat all energi och själförtroende.. O det räcker inte att ni säger att alla är fina på något sätt för det kommer inte hjälpa mig ändå.


    Jag vet inte med det känns som om jag har hamnat i ett mörkt moln som jag inte kan ta mig ur och känns verkligen jobbigt att göra något. Mina tårar riner. Jag kan inte längre göra vardagliga grejer.  Jag ligger i sängen, sover, gråter för mig själv, sen vaknar jag går till skolan med en stor klum i magen eftersom jag tappat efter i skolan stort.( har snart typ F allt )Sen så upprepar jag samma nästa dag till sängen gråter osv.. jag orkar verkligen inte mer.  Snälla någon som kan hjälpa mi så att jag i alla fall mår lite bättre. 

  • Svar på tråden Mår dåligt
  • Tussilago1978

    Jag tycker du ska kontakta din vårdcentral. Där finns jättebra hjälp att få med tex kuratorsamtal. Det känns som att du behöver hjälp med att lära dig acceptera och tycka om dig själv. Ta hand om dig.

  • Bleha

    Hmm.. känns som att du behöver motivation! 


    Jag tvivlar på att du är så ful som du säger men..

    Ärligt.. jag hatar själva grejen med plastikoperationer, jag önskar att utseende var mindre viktigt i vårt samhälle. Men mår du så dåligt kanske det ändå kan vara ett mål för dig. Utbilda dig, skaffa ett bra jobb och när du har råd köp en bra plastikoperation. Skit i vad andra tycker. Att du ska må bra är det viktigaste. Kanske har du tillräckligt bra självförtroende när du väl är där för att skippa operationen sedan! 

    Är du själv emot plastikoperationer säger jag good for you!
     
    Men du behöver ta tag i skolan för det är där din framtid ligger. 

  • Carro789

    Förstår hur du känner för jag känner precis likadant.

    Jag har vänt mig till vårdcentral och har nu fått tid till KBT-terapi. Många med liknande bekymmer har blivit hjälpta av de.

    Helt klart värt att testa även om jag är lite skeptisk.

Svar på tråden Mår dåligt