• Anonym (Hur stå ut?!)

Spyr av ångest varje morgon innan jobbet, hur stå ut?!

Ja som rubriken lyder, hur fan ska jag stå ut? Jag behöver pengarna men det känns som om jag lever i ett helvete. Är ledsen varje dag och gör nog inget bra jobb heller pga att jag alltid är nere. Eller hur fan gör man ett bra jobb när man är ledsen? Och gråter på toaletten på jobbet? Tips!

• Svar på tråden Spyr av ångest varje morgon innan jobbet, hur stå ut?!
  • Anonym (Vil)

Antar du redan söker nya jobb, så då är det bara lägga all kraft dit och sätta det som mål för att stå ut.

• Anonym (förstår)

Själv började jag plugga för att slippa mitt jobb. Om du inte hittar något annat arbete, kanske det kan vara ett alternativ? Det går inte att ge råd för att stå ut om en vantrivs i en situation. Då måste en försöka ta sig därifrån, och försöka tänka att det inte varar för evigt. Det blir bättre, men en måste försöka orka kämpa sig från situationen en mår dåligt i.

• Anonym (Nämen)

Så ska du inte ha det i framtiden!Du måste hjälpa dig själv och börja tänka på att ändra något,så att du mår bättre!

• EcoMalin11

Gud det låter hemskt! Har haft jobb där jag känt liknande, men inte mina mycket. Tips är nog att intala dig att det är tillfälligt och söka andra jobb eller utbildningar.

Försök göra något roligt på arbetsdagen. Köp med dig något gott till lunchen/fikan. Jobbar du på kontor kanske du kan ta med dig ett mysigt te till skrivbordet? Jobbar du med tillgång till högtalare eller hörlurar ladda upp med massa poddar!

Alternativt försök hitta på något roligt innan eller efter jobbet. En filmkväll med dig själv, middag med kompisarna osv osv.

• Anonym (Hur stå ut?!)
    Anonym (Vil) skrev 2018-11-27 20:51:00 följande:

Antar du redan söker nya jobb, så då är det bara lägga all kraft dit och sätta det som mål för att stå ut.

Nej jag söker inga nya jobb, känner mig som en svikare om jag skulle sluta på nuvarande. Dem har liksom inte gjort något fel tror jag..
  • Anonym (Hur stå ut?!)
    EcoMalin11 skrev 2018-11-27 20:53:30 följande:

Gud det låter hemskt! Har haft jobb där jag känt liknande, men inte mina mycket. Tips är nog att intala dig att det är tillfälligt och söka andra jobb eller utbildningar.

Försök göra något roligt på arbetsdagen. Köp med dig något gott till lunchen/fikan. Jobbar du på kontor kanske du kan ta med dig ett mysigt te till skrivbordet? Jobbar du med tillgång till högtalare eller hörlurar ladda upp med massa poddar!

Alternativt försök hitta på något roligt innan eller efter jobbet. En filmkväll med dig själv, middag med kompisarna osv osv.

Ja det är hemskt, går runt som en zombie om dagarna, jag tror jag hamnat i en depression också. Jag känner liksom att jag sitter fast, har tagit helt fel beslut. Skulle inte bytt jobb för det första, ångrat mitt beslut så galet mycket. Jag har jättesvårt att hitta jobb att trivas med, måste typ vara ett jobb där man knappt har några kollegor, typ bara en eller två kollegor.
  • AnnaZL
    Anonym (Hur stå ut?!) skrev 2018-11-27 20:57:39 följande:
    Nej jag söker inga nya jobb, känner mig som en svikare om jag skulle sluta på nuvarande. Dem har liksom inte gjort något fel tror jag..

Anledningen till att söka nya jobb är att du vill ha ett nytt jobb. De på ditt jobb behöver inte göra något fel för att du ska vilja byta. Det som är fel är att du mår dåligt och bara du kan ändra på det.

Tror du verkligen att de vill att de som jobbar där ska spy av ångest varje morgon och gråta på toaletten? Är de någon sorts hemska sadister som kommer att bli jättejättelessna om de inte har djupt olyckliga anställda? Hör du hur bisarrt detta låter? Det verkar som om du är fast i ditt dåliga mående och inte ser riktigt klart nu.

Lycka till med jobbsöket, du kommer att må mycket bättre på ett jobb du trivs med!

• AnnaZL

Anledningen till att söka nya jobb är att du vill ha ett nytt jobb. De på ditt jobb behöver inte göra något fel för att du ska vilja byta. Det som är fel är att du mår dåligt och bara du kan ändra på det.

Tror du verkligen att de vill att de som jobbar där ska spy av ångest varje morgon och gråta på toaletten? Är de någon sorts hemska sadister som kommer att bli jättejättelessna om de inte har djupt olyckliga anställda? Hör du hur bisarrt detta låter? Det verkar som om du är fast i ditt dåliga mående och inte ser riktigt klart nu.

Lycka till med jobbsöket, du kommer att må mycket bättre på ett jobb du trivs med!

• AnnaZL

• Anonym (S)

Usch så jobbigt för dig. Varför mår du dåligt över ditt jobb? Är det arbetsuppgifter eller kollegor som gör att du har ångest?

Men jag förstår känslan. Jag började själv på Sveriges främsta intensivvårdsavdelning, det var ren och skär ångest varje arbetspass i ungefär 6 månader innan man blev varm i kläderna.

• Anonym (Kelly)

Min fråga till dig är när började du må så som du gör nu?

Hur länge har du jobbat på nuvarande jobb?

Varför är du så ledsen med ångest trivs du inte på jobbet?

Om jag ska ge dig nått råd behöver jag svar på dessa frågor.

• Anonym (Synd)
    Anonym (Hur stå ut?!) skrev 2018-11-27 21:01:37 följande:

Ja det är hemskt, går runt som en zombie om dagarna, jag tror jag hamnat i en depression också. Jag känner liksom att jag sitter fast, har tagit helt fel beslut. Skulle inte bytt jobb för det första, ångrat mitt beslut så galet mycket. Jag har jättesvårt att hitta jobb att trivas med, måste typ vara ett jobb där man knappt har några kollegor, typ bara en eller två kollegor.

Varför bytte du jobb?
  • Anonym (A)
    Anonym (Nämen) skrev 2018-11-27 20:52:06 följande:
    Så ska du inte ha det i framtiden!Du måste hjälpa dig själv och börja tänka på att ändra något,så att du mår bättre!
    Håller med
  • Anonym (tt)

Varför bytte du jobb i första hand?

Svar på tråden Spyr av ångest varje morgon innan jobbet, hur stå ut?!