• Helgapelga

Botox i käkmusklerna - är det hos tandläkaren man gör det? Eller bara på privatkliniker som kostar multum?

Jag har insett att jag måste göra något åt mina extremt spända käkmuskler som ger mig en himla massa problem i form av huvud-/nackvärk, stelhet och spänningar. Efter att ha läst på om detta på nätet så tror jag att jag vill hoppa över att skaffa en bettskena, för det verkar inte göra käkarna avslappnade utan bara skydda tänderna. Jag skulle vilja testa att injicera botox i käkmusklerna istället, det verkar vara ett vinnande koncept! 

Men, måste man vara rik för att kunna göra detta? Det enda jag har hittat (efter en snabb googling) är olika skönhetssalonger som erbjuder botoxbehandlingar, och det är ju väldigt dyrt. Självklart är det värt alla pengar i världen att bli fri från smärta, men de pengarna finns liksom inte i dagsläget... 

Kan man få göra detta inom den vanliga vården (för oss som inte är rika)? Vet någon? 
Svar på tråden Botox i käkmusklerna - är det hos tandläkaren man gör det? Eller bara på privatkliniker som kostar multum?