• anonymous92

Hon är gravid och det finns två ev pappor

NU till det som Spökar i mitt huvud jag har varit hos henne nästan hela Maj månad och åkte hem den 27/28e maj hon tog ut sin hormonspiral mirena den
    30e maj och låg med en annan den 9e juni och jag kom till henne den 18e och åkte hem den 22e hon plussar svagt den 27e och starkt den 28e 1-2V visar den 
    och enligt läkaren så vart hon Befruktad under vecka 25 Midsommar 18till24e NU till frågan Vem kan det vara som är pappan till barnet Han som va där den 9e eller jag som va där hela maj månad och från den 18e till den 22e ? OCH detta är vad Gravid kalendern säger OCH hur kan hon har blivit gravid vid den 8e ? när han va där den 9e? kan det vara att mina spermier levde kvar efter hon hade tagit ur spiralen Mirena ?

JÄTTETACKSAM FÖR SNABBA SVAR så mina demoner kan lugna ner sig 

24+6 veckor = 8e juni 
    Sannolik Befrukningsdatum: Juni 22, 2018
    Slut av första trimestern (12 veckor): Augusti 31, 2018
    Slut av andra trimestern (27 veckor): December 14, 2018
    din förlossningsdatum är (40 veckor): Mars 15, 2019
    antal veckor från befruktningdatumet: 22 weeks, 6 days
    hur länge har du varit gravid: 24 weeks, 6 days
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-29 18:12
    glömde tillägga att hon märkte inget när han kom För hon behövde inte torka sig eller att det sippra ut medans med mig så märks och känns det varje gång och hon fråga även om han kom och han svarade ja
  • Svar på tråden Hon är gravid och det finns två ev pappor
  • UndrandeSökare

Det går bara att ta reda på senare i graviditeten via fostervattensprov eller via blodprov på bebisen och de 2 möjliga fäderna efter förlossningen.

Se filmen Bridget Jones baby, där har du en sådan situation där de tog blodprov på bebisen efter förlossningen och de 2 männen (dnaprov).

• Richard1986

Befruktningsdatumet tycks ju infalla under en period då ni umgicks mycket... Men när det är så tight så går det inte att säga med 100 % säkerhet. Spermier kan leva i upp till en vecka i henne så det går inte att utesluta att det är hans spermier som befruktat henne när det är så tight även om du och hon haft betydligt fler samlag.

Enda sättet att fastställa med 100 % säkerhet vem av er som är biologisk far är att du och "9 Juni-killen" lämnar faderskapstest när barnet har fötts.

Att det inte sipprade ut någonting efter honom behöver inte betyda något.

Förstår att det här sätter griller i huvudet på dig men det är det bästa svar jag kan ge. Mycket tyder på att det är du men det går inte att säga till 100 % när det är så tight.

• ThomasW

Livet blir ofta mer spännande med fler partners

• Delilah2001

Man räknar graviditeten från sista mens, alltså två veckor före själva befruktningen. Därav datumet 8 juni.

Troligast att du är pappan, men faderskapstest behöver göras.

• anonymous92

Undran­deSöka­re 

jo men det kostar ca 10K att göra ett sånt test och sen är det risk att skada barnet under det ingreppet, 

Richar­d1986

JO det gör ju det men ändå så känns det som 50/50 chans, Och hur ska hon kunna vara gravid med honom redan vid den 8e ?när dem låg den 9?,
    ah nej det behöver inte betyda nåt men att hon inte ens märker att han kom eller nåt, Sen har jag fått förr mig att han bara sa så för att inte göra henne besviken, SAMT att så tror både hon och jag att det är mer chans på att det är jag, 

Thomas­W
    jo du har så rätt så 

Delila­h2001

okej för det är just det hur kan hon vara gravid  eller befruktad den 8 juni dagen innan den 9e juni dem ens låg ? då är det ju jag som är pappan ? eller :S? 

• Delilah2001

Nu gick det inte att läsa hela ditt inlägg, men nej det kostar inget att göra faderskapstest om man säger till familjerätten att man vill ha det när man är där på faderskapsutredningen.

Faderskapsutredning på familjerätten är obligatoriskt om mamman är ogift, och hon kommer bli tvungen att uppge vilka hon haft sex med under perioden barnet blev till. Och både du och den andra killen finns med under den perioden, så faderskapstest blir det nog oavsett...

• Sommarskuggan

Är väl troligare att den andra snubben är pappan?

När hade hon senaste mensen föresten?

Mirena fass:

"För att undvika graviditet bör inlägget tas ut inom 7 dagar efter menstruationens början hos kvinnor i fertil ålder, förutsatt att kvinnan fortfarande har regelbundna menstruationer. Om inlägget tas ut vid någon annan tidpunkt under menstruationscykeln eller om kvinnan inte har regelbunden menstruation och kvinnan har haft samlag under den senaste veckan, finns risk för graviditet. För att säkerställa kontinuerligt preventivt skydd bör ett nytt inlägg sättas in omedelbart eller så bör en alternativ preventivmetod användas."

• anonymous92

Hon tog ut spiralen själv den 30e maj under tiden hon hade mens,

Återigen om hon vart gravid den 8 juni och då hade hon inte ens träffat den andra killen förens 9 juni hänger ni med? Och mvc sa att hon vart gravid under vecka 25 mellan 18e till 24e och ska födda den 15e mars och det va den veckan jag va där och hela maj månad mer eller mindre, och grav test ar gratis ja efter barnet är född men vill man kolla det innan så kostar det 10k och då går dem via livmodern och då är det risk att skada barnet där av att det kostar =) hon trodde redan innan hon tog ut spiralen att hon va gravid

• Richard1986
    anonymous92 skrev 2018-11-29 20:39:19 följande:

Undran­deSöka­re 

jo men det kostar ca 10K att göra ett sånt test och sen är det risk att skada barnet under det ingreppet, 

Richar­d1986

JO det gör ju det men ändå så känns det som 50/50 chans, Och hur ska hon kunna vara gravid med honom redan vid den 8e ?när dem låg den 9?,

ah nej det behöver inte betyda nåt men att hon inte ens märker att han kom eller nåt, Sen har jag fått förr mig att han bara sa så för att inte göra henne besviken, SAMT att så tror både hon och jag att det är mer chans på att det är jag, 

Thomas­W
    jo du har så rätt så 

Delila­h2001

okej för det är just det hur kan hon vara gravid  eller befruktad den 8 juni dagen innan den 9e juni dem ens låg ? då är det ju jag som är pappan ? eller :S? 

Visst är det större chans att det är du. Sa bara att det inte går att utesluta att det är han när det är så tight. Blir datumet för befruktning något framflyttat vilket händer ibland så ökar osäkerheten men det känns fortfarande som att det är störst chans att det är du.

Kanske - kanske inte. Alla tjejer märker inte alltid när man sprutar. Men var hon och "9 Juni killen" bara ett One Night Stand så visst, då finns det kanske en chans att han fejkade för att inte göra henne besviken.

Men bara ett faderskapstest kan ge ett helt 100 % säkert svar. Idag brukar dom mig veterligen topsa istället för att ta blodprov.
  • anonymous92
    Richard1986 skrev 2018-11-29 22:44:00 följande:

Visst är det större chans att det är du. Sa bara att det inte går att utesluta att det är han när det är så tight. Blir datumet för befruktning något framflyttat vilket händer ibland så ökar osäkerheten men det känns fortfarande som att det är störst chans att det är du.

Kanske - kanske inte. Alla tjejer märker inte alltid när man sprutar. Men var hon och "9 Juni killen" bara ett One Night Stand så visst, då finns det kanske en chans att han fejkade för att inte göra henne besviken.

Men bara ett faderskapstest kan ge ett helt 100 % säkert svar. Idag brukar dom mig veterligen topsa istället för att ta blodprov.

Ja can s
    Richard1986 skrev 2018-11-29 22:44:00 följande:

Ja visst är det så, och yes va bara ett one night stand, jo topsa gör dem nät barnet är fött, kan kolla sånt I innan också för 10k
Svar på tråden Hon är gravid och det finns två ev pappor