• Lillje

    Vad anser ni om namnen .....

    Har funderat på namnet Dion om det blir en pojke och Sabina eller leonora om det blir en flicka men vill höra vad andra personer anser om dom namne?

  • Svar på tråden Vad anser ni om namnen .....
  • rabbes

    Sabina är vackert, varenda Sabina jag har träffat har alltid varit toppen

    Leonora är också fint, men jag föredrar nog ändå Eleonora

    Jag känner en kille från Nederländerna som heter Dion - jag gillar det. Det kanske inte låter så bra med ett typiskt svenskt efternamn men om ni heter nåt mer internationellt i stil med Blom, Roos, Bergman, Wester, Brandt, Steen, etc. då kan det nog funka

  • fluu

    Dion är för krångligt för min smak. Folk kan försöka uttala det som senapen eller som det låter med olika betoningar. Låter även ganska barnsligt i mina öron.

    Sabina är det väl inget fel på, det är bara inte min grej.

    Leonora är vackert. Lär dock ge smeknamn.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kusinen

    Det är inte mina favoritnamn men ser inget konstigt med dem. Dion kan vara svårt att uttala korrekt efter att bara ha sett det skrivet men så länge uttalet sedan är enkelt för svenskspråkiga vör det väl funka så fort ni sagt det en gång.

    Hur ska det uttalas?

  • Elle N

    Uttalas det som i Celine Dion?

    Ovanligt... måste smaka på det ett tag för att vänja mig först tror jag. Spontan tanke är "Di John" nästan som "the John". Har dock hört tjejnamnet Dionne innan, så borde inte vara så svårt att vänja sig vid, typ som kill/tjejnamnen Michel och Michelle.

    Kan bli bra

  • welsa
    Lillje skrev 2018-11-30 05:00:17 följande:

    Har funderat på namnet Dion om det blir en pojke och Sabina eller leonora om det blir en flicka men vill höra vad andra personer anser om dom namne?


    Fula om jag får säha det
Svar på tråden Vad anser ni om namnen .....