• Anonym (5e)

    Hur känns mf i v 13?

    Jag är gravid i v 13 med 5e barnet. Jag har aldrig haft ett missfall.

    Idag har jag ordentlig "mensvärk" trots att jag tagit 2 Alvedon. Jag har även ont i underlivet/rumpan när jag tex sätter mig ner också. Jag har aldrig varit med om det här förut. Jag blöder dock inte.

    Jag är livrädd att det är ett mf på gång. Hur har det känts för er när ni fått missfall?

  • Svar på tråden Hur känns mf i v 13?
  • Anonym (.)

    Jag har varit gravid fyra gånger och fått tre missfall så jag har haft lite olika typer av värk, men de gånger jag fått missfall har det inte varit någon tvekan, då har det varit som kramper i nedre delen av magen och inte alls det molande som jag hade av och till annars.  

  • Anonym (Tjej)

    Jag har ingen erfarenhet eftersom jag var aldrig gravid men jag tror att det är bättre att du besöker läkare så snart som möjligt

  • Anonym (4)

     I v.14 hade jag värkar en hel natt, lugnade sig några timmar, sen satte det igång med vansinniga värkar och enorm störtblödning. Låg bara och kved på toagolvet! Allt var över på några timmar. Den lilla resten som var kvar slet gynläkaren på akuten ut med våld för "man kan inte ge smärtlindring vid missfall"! Även vid mina tre andra m.f har jag haft ont och blödit mycket.

  • Anonym (G)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-11-30 23:36:58 följande:

    Jag har ingen erfarenhet eftersom jag var aldrig gravid men jag tror att det är bättre att du besöker läkare så snart som möjligt


    Varför i hela friden ska ts besöka en läkare? Sluta ge dumma felaktiga råd!
Svar på tråden Hur känns mf i v 13?