• Gabbies

    Vad äter ni på en dag?

    Vad äter ni under en dag? Äter ni lagade måltider, mellanmål osv? Jag vill få in en vardagsrutin där man inte äter för mycket utan kan hålla sig mätt och smal. Hur tycker ni detta låter och vad äter ni?

    Frukost: fil, müsli och banan

    Lunch: matlåda med fisk/kyckling/veggie med blandade rotfrukter, strösslade nötter/frön och creme fraiche

    Mellanmål: äpple

    Träning

    Mellanmål: äpple

    Kvällsmat: 1,5dl havregrynsgröt med skivad banan, lite nötter och bär

  • Svar på tråden Vad äter ni på en dag?
  • tinakk

    Frukost:
    Drickyoghurt (svindyr men jag får inte i mig något annat på morgonen)
    Lunch: pedagogisk lunch på jobbet, dvs det som serveras inklusive grönsaker.
    Middag: en hel del halvfabrikat typ köttbullar, korv, köttfärs. Vi äter mycket pasta.
    Vet inte om middagen är så nyttig direkt men jag håller mig i fin form iallafall

  • Tow2Mater

    För lite TS, du glömde middagen. Lägg till en portion spaghetti med kötttfärssås och lite sallad till middag.

  • MeandHim

    Frukost: två mackor med leverpastej/ost/skinka och ett glas juice. Ibland ett ägg till och då bara en macka.

    Lunch: ibland matlåda (barnveckor) ibland någon färdigrätt men oftast utelunch som blir svindyrt. Oftast då nyttigare varianter, sallad/kyckling/lax eller husmanskost.

    Middag: barnrätter, mkt pasta,pannkakor köttbullar osv. Gör alltid köttbullar osv själv. Inget halvfabrikat.

    Ibland enbart proteiner och inga kolhydrater.

    Slarvat massor det senaste och lagt på mig så måste skärpa mig nu!

Svar på tråden Vad äter ni på en dag?