• Helen1

Arbetslös

Hej!

Finns det någon här som är arbetslös? Hur länge och vad jobbade ni med innan?

Känns som jag håller på att gå ner mig totalt. Jag har vart arbetslös sedan i Juli. Började sedan söka intensivt i Augusti. Har mest sökt till butik, restaurang, personlig assistent för det är det jag kan tänka mig, främst butik. Gick handels på gymnasiet. Jag tackade nej till vissa intervjuer och även ett jobb i början då det inte kändes bra och jag tyckte jag kunde få något bättre. Dom intervjuerna jag vart på och dom jobben jag verkligen ville ha har jag inte fått. Jag har nu fått ett hemservicejobb, inget jag egentligen vill ha men antar att det inte funkar att vara kräsen plus att jag börjar bli galen på att gå hemma. Så jag blev glad bara av att ha något att göra i princip. Dock har det visat sig att det knappt blir några timmar här, några timmar då och då. Så känns som jag är tillbaka på ruta ett... Jag är inne på att börja plugga istället, känner mig inte redo för det egentligen men verkar som det nästan är ett måste för att få ett vettigt jobb nuförtiden. Hur svårt kan det vara? Jag vet att det vart stor konkurrens på dom jobben jag velat ha, men fan vad man känner sig värdelös när man får nej efter nej.

• Svar på tråden Arbetslös
  • Långbenopluto

Alltså, om du tackar nej till intervjuer så får du skylla dig själv.

Ett jobb är alltid bättre än att vara a-lös, för man kan söka nya jobb även om man har ett redan. Det ser betydligt bättre ut på ditt CV.

Svar på tråden Arbetslös