• Hanna9339

    Manipulerande och missbrukande pojkvän

    Hej! Det här är min första tråd här så jag hoppas den har hamnat rätt. Men till problemet.

    Min lillasyster på 23år (vi kallar henne Anna) har haft en trasslig höst. Det började med att hon träffade en ny tjejkompis som har extremt dåligt rykte i vår stad. Hon har dåligt rykte pga missbruk, försäljning av droger och våld.

    Anna och denna tjejkompis var väldigt nära vänner en period. Via henne har Anna träffat flera killar, inga bra killar på något sätt men det har inte blivit något av dom. För fyra månader sen träffade hon ?G?. Han är också en kille som har extremt dåligt rykte i vår stad. Missbruk i 10år, aldrig haft ett jobb, Väldigt hatad av alla, drogförsäljning, han har stora skulder till folk, elak mot sina ex och fd vänner.

    Anna har alltid varit väldigt stark i sig själv även om hon har mått dåligt. Hon har aldrig låtit sig själv bli kontrollerad av en kille. Förrän nu.

    Det började med att hon började ljuga om precis allt, hon slutade att svara på samtal och sms från familjen. Min mor och far åkte till henne för att kolla vad som händer. Hon är då stenhög i hans lägenhet och dom för ta med henne därifrån. Den enda hon pratar om är ?G?. Hon är helt besatt. Det är som att han är hennes gud. Hon får inte fram en enda mening som han inte nämns i.

    Mamma och pappa ser starka varningssignaler och tar med Anna och åker till stugan för att återhämta henne.

    När hon nyktrat till dagen efter är det som att djävulen är inuti henne, hon är så elak mot min mamma och säger dom värsta saker ni kan tänka er. Hon tar även till våld.

    Hon bara skriker om ?G? och att hon ska hem till honom. Dom fick ge upp och åka hem med henne. Det blev ohållbart.

    Hemma fortsätter elakheterna att hagla över oss alla (när vi väl fick tag i henne vill säga). För hon ville ju helst inte prata med någon av oss öht.

    Vi backar och låter henne vara litegrann.

    Jag börjar då att gräva i hans förflutna och hans liv. Kommer i kontakt med exflickvännen som han har barn tillsammans med. Hon berättar hårresande saker som ?G? har gjort mot henne. Han är mycket manipulativ och har all kontroll över sina flickvänner. Han vill inte att tjejen ska ha någon kontakt med sin familj. Han tar deras mobiler och kontrollerar allt som skrivs och händer där. Han är aldrig trogen mot sin tjej utan har alltid andra vid sidan om. Han har misshandlat ex flickvännen, till och med när hon var gravid så hon födde för tidigt. Man får inte gå utanför lägenheten, och gör man det så får du allt fota och skicka bilder på vad du gör.

    Han har även vid ett tillfälle tejpat fast exet med silvertejp på en stol. Han förser flickvännerna med mycket olika droger. Exet tappar sitt jobb, blir beroende av droger och blir beroende av honom. För det är ju därifrån hon får sina droger. Hon föder sitt barn och föräldrarna till exet tar hand om barnet, och denna stackars unga tjej som är helt söndermanipulerad får nu hjälp och åker in på ett behandlingshem.

    ?G? får såklart inte ha någon kontakt med sitt barn med tanke på hans missbruk och historia.

    Det är exakt det här som händer med min lillasyster Anna just nu. Han gör det igen, ett mönster vi inte kan bryta pga att Anna inte vill ha vår hjälp. Anna visste om allt som hände exet. Till och med innan Anna och ?G? blev tillsammans.

    För två veckor sen vaknar Anna och ser att ?G? är helt blå i ansiktet och inte andas. Hon får panik och ringer ambulansen, som kommer inom 20min. Hon åker med i ambulansen till sjukhuset och är så rädd att hon håller på att förlora ?sin stora kärlek?. Väl där verkar personalen ta det med ro, han behöver vila. Anna bli hemskickad. I taxin hem sitter hon och planerar vad hon ska göra när hon kommer hem. I hennes värld är ?G? döende. Det visar ju sig att Anna själv varit påverkad och haft hallucinationer om att han inte andas och håller på att dö. Men det vet ju inte hon i det här läget.

    Hon är helt förstörd och likgiltig när hon kommer hem. Hon går och trycker i sig alla tabletter hon kan hitta och tappar upp ett bad. Jag vill ta en sista cigg, tänker hon. Hon däckar innan hon hinner tillbaka till badkaret.

    Det går någon timme och ?G? kommer hem från sjukhuset. Helt återhämtad. Han knackar på dörren. Hon har låst in sig och han har ingen nyckel. Han får tag på en granne som har numret till vår pappa. Grannen ringer pappa för att ?G? själv inte vågar ha kontakt med oss.

    Pappa åker dit och låser upp lägenheten. Där ligger hon, medvetslös. ?G? vågar inte ens vara där när pappa öppnar dörren för att han är för feg för att träffa pappa.

    Väl på akuten jobbar personalen på att få tillbaka medvetandet på Anna. Det är ganska kritiskt. Hon har en liten kropp som tunnats ut ännu mer under den här perioden. Så mycket tabletter i en sådan liten kropp... Det ser inte bra ut.

    Vet ni vad ?G? gör under tiden dom kämpar för att rädda Annas liv? Han sitter och snokar i hennes mobil. Tydligen har han beställt en stor leverans i hennes namn som han också sitter och håller koll på.

    Sjuksköterskorna har reagerat och faktiskt sagt i efterhand till mina föräldrar att han har ett väldigt anmärkningsvärt beteende.

    Anna blir kvar över natten. ?G? åker hem. Först dagen efter får jag höra vad som har hänt. Jag åker dit så fort jag kan. När jag kommer dit är hela familjen där. Hon blir så glad när hon ser mig. Jag går sönder inuti. Hon är fortfarande väldigt svag och det syns. Hon kan inte ens hålla sina fina ögon öppna. Där sitter vi i många timmar. Hon säger flera gånger, om jag somnar lova att ni är kvar när jag vaknar då. Jag vill inte vara ensam.

    Självklart stannar vi kvar. Den här dagen var hon sitt gamla vanliga jag. Den underbara lilla tjej som jag minns henne som. Hon var så öppen, så kärvänlig, så ärlig.

    Hon kunde dock inte sluta att prata om ?G?. Hon ville låna våra mobiler och ringa han typ en gång i timmen. För gissa vad, ?G? tog med hennes mobil hem kvällen innan för att ?ladda den? åt henne.

    Timmarna gick, ingen ?G?. Han dök inte upp under hela besökstiden den dagen. När dom pratade i telefon så hörde vi mycket uppseendeväckande saker. Bl.a. satt Anna och bad han att sluta flörta med ?dom där tjejerna?. Som mothugg fick hon att hon minsann hade skrivit med killar innan dom blev tillsammans.

    Han höll på att säga sånt som pikade på att det var så mycket mer synd om honom. Han satt bara och manipulerade skiten ur henne.

    Dag 3 på sjukhuset fick hon åka hem. Vi försökte få henne att flytta hem till någon av oss. Men hon skulle prompt hem till ?G?. Hon föll åter tillbaka i det där otrevliga iallafall, mot mamma. Jag försöker att vara väldigt mild mot henne så att hon iaf svarar när jag skriver så jag vet att hon lever.

    Här om dagen fick jag ett meddelande på Facebook av ?G?. Han tycker att jag snackar så mycket skit och dom har minsann varit rena i en månad nu. Rena lögner för att försöka manipulera mig med.

    Jag skrev att han har mycket att motbevisa för att förtjäna min familjs respekt.

    Då skrev han kortfattat att han inte vill ha vår respekt.

    Där är vi fast idag. Dom håller på att flytta ihop och stackars Anna ser verkligen inte vad det är som händer.

    Hon ser inte att det är pga HONOM som hon mår dåligt. Hon ser det som att det är HAN som får henne att må bra mitt i allt det här dåliga.

    ??????????-

    Tack för att ni tagit er tiden att läsa igenom allt. Det är så mycket mer att berätta egentligen men vet inte hur jag ska få ner allt i ett forum. Men det här är en kortfattad text på hur det ser ut.

    Så mina frågor till er är:

    Är det någon som varit i samma situation som mig? Hur löste ni det? Går det att lösa?

    Vad tusan kan vi göra? Vi känner oss så maktlösa

    Går hon ens att rädda?


    Droger
  • Svar på tråden Manipulerande och missbrukande pojkvän
  • Anonym (Som min syster)

    Herregud jag hade kunnat skriva samma historia fast om min syster! Helt sjukt!

    Det som tillslut räddade henne var att hon tvingades in på ett väldigt bra behandlingshem med mycket terapi både enskilt och i grupp.

    Hon fick dock ett återfall under tiden då hon hade möjlighet under en helg att åka hem. (Såklart direkt till honom) Dock så ?ångrade? hon sig direkt och fick komma tillbaka snabbt..

    Hoppas verkligen det går bra för din syster, ju kortare tid hon har varit i missbruk destå ?kortare? väg tillbaka.. Det var väl lite de som räddade min syster också!

Svar på tråden Manipulerande och missbrukande pojkvän