Diarré av Sertralin efter flera veckor?
Som rubriken lyder, någon som fått diarré efter några veckor av Sertralin? Jag äter Sertralin accord för min ångest, började på 25mg, andra veckan 50mg. Åt det i två veckor. Efter fyra veckor 75mg och efter en vecka upp till 100 enligt min läkares rekommendation.
Har mått kanon nästan från start, förutom illamående och hungerkänslor dom två första veckorna. När jag käkat 100mg i ca 2v fick jag diarré, vaknade på nätterna med kramper och det bokstavligt talat RANN ur mig. Min läkare trodde jag behövde högre dos, så höjde till 150 över en helg -samma sak! Så idag har jag börjat käka citalopram zandos 10mg istället för att se om det blir bättre. Diarrén har varat i snart 2v som sagt och jag vill bara höra mig för om någon annan fått dessa biverkningar EN TID IN I medicineringen (att det är en vanlig biverkning i fass VET jag)??? Verkar inte vara så alarmerande när jag förklarar det för läkaren, men han lyssnade åtminstone och bytte preparat.
Har aldrig haft problem innan. Typ aldrig haft diarré. Så kan inte förstå vad det skulle bero på annars om inte sertralinet?!
Tacksam för seriösa svar!