Värk under tidig graviditet
Förstår att det säkert finns en miljon sådana här trådar, men gör en egen ändå.
Är gravid för första gången och är i vecka 6+3. Har därför ingen aning om hur det bör kännas och förstår givetvis att det är olika från människa till graviditet. Men ni som har varit eller är i samma situation, hur kändes det för er? Jag har ont lite här och där. Känns oftast som mensvärk längs nedre delen av magen. Ibland precis som att mensen ska dyka upp vilken sekund som helst. Har också ofta små hugg och stickningar lite var som på magen. Tycker oftast att det trycker, dunkar lite och gör lite mer ont på höger sida vilket gör mig en gnutta orolig. Det hugger på sidorna ovanför höftbenen och även vid revbenen.
När jag plussade i vecka 4 så hade jag enbart den här mensvärken, och därför blir jag nojig över att det nu värker någonstans i stort sett hela tiden. Har inte haft några blödningar och det gör inte så ont så att jag behöver ta Alvedon osv, men tillräckligt mycket för att jag ska tycka att det är obehagligt. Låter det normalt eller helt galet? Tvekar på att jag är ensam om att gå runt och vara orolig över att något ska vara fel. Så berätta gärna hur det var för er ??