• Anonym (Nja...)

Matchningar på Tinder - en bluff för att få mig bli betalade medlem?

Är ny på Tinder. Loggade in idag och det är min tredje dag som aktiv.

Under "Matchningar" står det "10+ likes", vilket skulle innebära att fler än 10 kvinnor "gillat" mig.

För att få reda på vilka det är som gillat mig så måste jag bli betalande medlem i 1 månad, 6 månader eller 12 månader.

Är detta på riktigt? Har mer än 10 medlemmar gillat min sida?

Eller är det bara ett sätt att få mig att betala? En bluff?

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Matchningar på Tinder - en bluff för att få mig bli betalade medlem?
  • Anonym (A)

Ja det är på riktigt. Det kan ju dock vara en del fejkprofiler för sånna finns det en hel del av på tinder. Men ja, siffran som står där stämmer. Det stod 99+ på min och efter att jag hade betalat kunde jag se personerna som gillat mig. De jag svepte ja på matchade jag med direkt och jag skrev sen med en del av dem, träffade även en.

• Anonym (Nja...)
    Anonym (A) skrev 2018-12-05 13:11:26 följande:

Ja det är på riktigt. Det kan ju dock vara en del fejkprofiler för sånna finns det en hel del av på tinder. Men ja, siffran som står där stämmer. Det stod 99+ på min och efter att jag hade betalat kunde jag se personerna som gillat mig. De jag svepte ja på matchade jag med direkt och jag skrev sen med en del av dem, träffade även en.

Tack för svar. Men om de hade tryckt på det gröna hjärtat så hade vi väl haft en match tillsammans?

Men det har de inte gjort utan bara "gillat" mig. Eller?

Hur gick det med dejten?
  • Anonym (A)
    Anonym (Nja...) skrev 2018-12-05 13:23:47 följande:
    Tack för svar. Men om de hade tryckt på det gröna hjärtat så hade vi väl haft en match tillsammans?

Men det har de inte gjort utan bara "gillat" mig. Eller?

Hur gick det med dejten?
    Gilla och trycka på gröna hjärtat är samma sak. Nej, du måste ju också gilla/trycka på gröna hjärtat/svepa höger (kalla det vad du vill) för att ni ska få en match. Räcker ju inte med att bara dom gör det.

Blev inget mer än vänskap.
  • Anonym (Nja...)
    Anonym (A) skrev 2018-12-05 13:33:39 följande:
    Gilla och trycka på gröna hjärtat är samma sak. Nej, du måste ju också gilla/trycka på gröna hjärtat/svepa höger (kalla det vad du vill) för att ni ska få en match. Räcker ju inte med att bara dom gör det.

Blev inget mer än vänskap.
    Ok, innebär detta att de har gillat mig, men att jag inte har det?
    Är som sagt helt ny på banan.
    Hade vi båda gillat/tryckt grönt på varandra så skulle det ha blivit en "match" enl .min logik.
  • Anonym (A)
    Anonym (Nja...) skrev 2018-12-05 13:37:46 följande:
    Ok, innebär detta att de har gillat mig, men att jag inte har det?
    Är som sagt helt ny på banan.
    Hade vi båda gillat/tryckt grönt på varandra så skulle det ha blivit en "match" enl .min logik.
    Ja, det betyder att de har gillat dig men du har inte varken gillat eller ogillat dem än. Du har inte fått upp deras profil i svephögen ännu.

Alltså, har ni båda gillat varandra så har ni en match. Finns profilen i dina 10+/99+ etc. så har personen gillat dig men du har inte varken gillat eller ogillat personen ännu.

Trycker du ogilla på en person som finns i dina 10+/99+ etc. så försvinner den därifrån.

Du själv hamnar i denna 10+/99+ för alla du gillat men som inte gillat eller ogillat dig ännu.
  • Anonym (Nja...)
    Anonym (A) skrev 2018-12-05 13:45:23 följande:
    Ja, det betyder att de har gillat dig men du har inte varken gillat eller ogillat dem än. Du har inte fått upp deras profil i svephögen ännu.

Alltså, har ni båda gillat varandra så har ni en match. Finns profilen i dina 10+/99+ etc. så har personen gillat dig men du har inte varken gillat eller ogillat personen ännu.

Trycker du ogilla på en person som finns i dina 10+/99+ etc. så försvinner den därifrån.

Du själv hamnar i denna 10+/99+ för alla du gillat men som inte gillat eller ogillat dig ännu.
    Tack, du verkar har kunskaper. Att trycka pådet du kallar ogilla = trycka på röda korset?

Kollade priser på Gold och en månad kostar 145 kronor = som 10 liter 95-oktanig bensin.

Funderar på att det kan vara en bra månad att vara med nu då 1-månads gold räcker över jul + nyår.

Vill inte binda mig på 6 månader. Kommer nog känna mig "klar" med Tinder på 1 månad.

Kan det vara värt, men kanske ska vänta några dagar till jag fler okända gilla så det hinner samla på sig?

Är som sagt novis på det när med nätkontakter.

Tänker att de som gillar mig kanske är typen som gillar alla?

Vad är en Superlike?
  • TriC
    Anonym (Nja...) skrev 2018-12-05 13:56:18 följande:
    Tänker att de som gillar mig kanske är typen som gillar alla?
    Kvinnor brukar bara "gilla" de män som de faktiskt finner intressanta, men en hel del män "gillar" samtliga kvinnor för att på så vis öka chansen att få matchningar. 
  • Anonym (Nja...)
    TriC skrev 2018-12-05 16:11:26 följande:
    Kvinnor brukar bara "gilla" de män som de faktiskt finner intressanta, men en hel del män "gillar" samtliga kvinnor för att på så vis öka chansen att få matchningar. 
    Har förstått att det är så. Som på ett dansgolv, killarna frågar 20 tjejer om de vill dansa till det får ett ja.
    Tjejerna frågar 1-2 killar sedan får de dansa.

Förstår jag saken rätt att de jag tackat nej till nu kan dyka upp igen eftersom de "gillat" mig?

Eller kommer bara nya ansikten dyka upp och då medlemmar som "gillat" mig, men som jag ännu inte tagit ställning till om jag gillar?
  • Anonym (A)
    Anonym (Nja...) skrev 2018-12-05 16:20:53 följande:

Har förstått att det är så. Som på ett dansgolv, killarna frågar 20 tjejer om de vill dansa till det får ett ja.

Tjejerna frågar 1-2 killar sedan får de dansa.

Förstår jag saken rätt att de jag tackat nej till nu kan dyka upp igen eftersom de "gillat" mig?

Eller kommer bara nya ansikten dyka upp och då medlemmar som "gillat" mig, men som jag ännu inte tagit ställning till om jag gillar?

De du tackat nej till kommer inte dyka upp mer om de inte raderat sin profil och sen skapat en ny.
  • Anonym (Nja...)
    Anonym (A) skrev 2018-12-05 20:22:09 följande:
    De du tackat nej till kommer inte dyka upp mer om de inte raderat sin profil och sen skapat en ny.
    Så meningen är att jag redan nu med Gold kommer få se kvinnor som "gillat" mig, alltså får jag redan på förhand reda på att de gillat mig?

Har hittills "Gillat" de som jag av olika anledningar uppfattat som attraktiva och det är ganska många, men har inte fått en enda match på 3-4 dagar.

Känns inte lovande.

Men samtidigt så skulle det finnas fler än 10 kvinnor som nu gillat mig, men som jag ännu inte exponerats för?

Använder förövrigt bara Tinder via datorn.
  • Anonym (Singularis)

Hmm, trodde Tinder var gratis? Går det att få matchningar och chatta utan att betala?

• Anonym (Nja...)
    Anonym (Singularis) skrev 2018-12-05 20:52:53 följande:

Hmm, trodde Tinder var gratis? Går det att få matchningar och chatta utan att betala?

Vi pratar om en betaltjänst som heter Tinder Gold som ger många fördelar och som samtidigt kostar en slant.

Funderar på att ta Gold i en månad för 150 kronor.

De vanliga funktionerna på Tinder är gratis.

Skulle Gold leda till att jag kan träffa någon I R L / eller träffa fler I R L än vad som annars vore möjligt tycker jag 150 kronor är billigt.

Som två 0,5 liter kvalitetsöl på krogen.
  • Anonym (Singularis)
    Anonym (Nja...) skrev 2018-12-05 20:57:57 följande:

Vi pratar om en betaltjänst som heter Tinder Gold som ger många fördelar och som samtidigt kostar en slant.

Funderar på att ta Gold i en månad för 150 kronor.

De vanliga funktionerna på Tinder är gratis.

Skulle Gold leda till att jag kan träffa någon I R L / eller träffa fler I R L än vad som annars vore möjligt tycker jag 150 kronor är billigt.

Som två 0,5 liter kvalitetsöl på krogen.

Ja, det är småpengar men vad är det man får för dessa ören?
  • Anonym (Nja...)
    Anonym (Singularis) skrev 2018-12-05 21:08:11 följande:
    Ja, det är småpengar men vad är det man får för dessa ören?
    Tillgång till profiler som tackat ja/gillat din profil. Då vet du att även när du gillar dem så blir det en Match.
  • Anonym (Singularis)
    Anonym (Nja...) skrev 2018-12-05 21:11:27 följande:

Tillgång till profiler som tackat ja/gillat din profil. Då vet du att även när du gillar dem så blir det en Match.

Så du menar att du skulle gilla någons profil om du vet att de gillat din? Dvs en profil som du annars inte skulle gillat och därmed inte fått en match?

Ingen kritik, försöker bara förstå.
  • Anonym (Nja...)
    Anonym (A) skrev 2018-12-05 13:45:23 följande:

Ok. Jag har hittills gillat de jag anser vara intressanta och inte gillat alla, varit selektiv.

MEN har på 5-6 dagar inte fått en enda match och känns sådär.

SAMTIDIGT så skulle det då finnas fler än 10 "profiler" som gillat min profil, men jag har ännu inte fått se deras profil.

Känns som ngt. är underligt med Tinder.

Hoppas det inte är som på Victoria Milan som har en uppsjö ab fejkprofiler som håller medlemmarna kvar ihopp om att de ska träfaf en kvinna.
  • Anonym (Nja...)
    Anonym (Singularis) skrev 2018-12-06 19:48:57 följande:
    Så du menar att du skulle gilla någons profil om du vet att de gillat din? Dvs en profil som du annars inte skulle gillat och därmed inte fått en match?

Ingen kritik, försöker bara förstå.
    Tydligen har de gillat mig, men jag har ännu inte fått se deras profil men när jag gör det så får jag veta att de gillat mig.

Och då kan jag "styra" det till en match, vad jag försyår.

Jag är öppen för allt och att dricka kaffe med någon vore trevligt och förväntar mig inte mer.

Kan ge mig bra övning inför kommande träffar där läget är skarpt.

1 månad kostar 150 kronor, kan det vara värt.

Men är som sagt fundersam och tveksam, se mitt förra inlägg.

Får lite känslan av att det här inte är 100 % seriöst.

Förstår dock att man får tillgång till väldigt lite som icke-betalande medlem, så fungerar alla digitala tjänster idag. Man måste lägga till pengar för att få bra access.
Svar på tråden Matchningar på Tinder - en bluff för att få mig bli betalade medlem?