• hejalba

    Någon som har koll på skallteorin och kan gissa könet?:)

    Hej!

    Någon som har koll på skallteorin och kan gissa könet?:)
    V.13+0

  • Svar på tråden Någon som har koll på skallteorin och kan gissa könet?:)
  • Canama

    Hej!

    Jag läste om den igår och förstod att avlångt huvud tyder på flicka och runt på pojke. Nu är de ju jättesvårt om man inte har något att jämföra med MEN vilken tur för oss båda att jag va på ultraljud igår. Vecka 13+5. Om jag jämför min bild med din så tycker jag att din bäbis har avlångt och min runt huvud. Eller vad tycker du? Gud så spännande de ska bli! Vi tänker inte ta reda på könet men spekulera kan man ju alltid :). Bifogar min bild så får du (och andra givetvis) säga va du tycker!

  • babydreams

    Tror flicka på TS bild och pojke på den under.

    Någon som vill gissa på mina barn? Understa är född så vet redan vad det är för kön hehe. Den övre är lillsyskonet :)

  • hejalba
    Canama skrev 2018-12-11 15:25:26 följande:

    Hej!

    Jag läste om den igår och förstod att avlångt huvud tyder på flicka och runt på pojke. Nu är de ju jättesvårt om man inte har något att jämföra med MEN vilken tur för oss båda att jag va på ultraljud igår. Vecka 13+5. Om jag jämför min bild med din så tycker jag att din bäbis har avlångt och min runt huvud. Eller vad tycker du? Gud så spännande de ska bli! Vi tänker inte ta reda på könet men spekulera kan man ju alltid :). Bifogar min bild så får du (och andra givetvis) säga va du tycker!


    Hej!! Oj spännande ! Och så svårt :) men om man jämför våra bilder ser det ju lite ut så som att ditt barn har lite rundare och mitt lite mer avlångt så i såfall kanske din är en poje och min en flicka, haha det är ju verkligen svårt! Blir kul att se om det stämmer för oss. Vi kommer nog ta reda på könet på RUL i januari. Jag tror inte att jag kan hålla mig. Eller jag vill veta allt jag kan få veta haha. När har du BF? Jag har 11 juni 19!
  • hejalba
    babydreams skrev 2018-12-13 23:58:41 följande:

    Oj bilden kom visst inte med. Försöker igen.


    Å det är ju verkligen inte lätt att gissa:) Men om jag tänker på det Canama sa med avlångt eller runt huvud så gissar jag kanske pojke på båda dina, stämmer det på den understa:) så spännande!! När har du BF?
  • Canama
    hejalba skrev 2018-12-14 12:12:09 följande:

    Hej!! Oj spännande ! Och så svårt :) men om man jämför våra bilder ser det ju lite ut så som att ditt barn har lite rundare och mitt lite mer avlångt så i såfall kanske din är en poje och min en flicka, haha det är ju verkligen svårt! Blir kul att se om det stämmer för oss. Vi kommer nog ta reda på könet på RUL i januari. Jag tror inte att jag kan hålla mig. Eller jag vill veta allt jag kan få veta haha. När har du BF? Jag har 11 juni 19!


    Jag har BF 12 juni 19! Är de första barnet för dig? De är första för både mig och sambon. Vi har sagt att vi inte ska ta reda på könet men skulle inte bli arg om någon försäger sig eller om man råkar se nått på ultraljudet hehe... har tid för RUL 29/1!
  • hejalba
    Canama skrev 2018-12-14 17:51:16 följande:
    Jag har BF 12 juni 19! Är de första barnet för dig? De är första för både mig och sambon. Vi har sagt att vi inte ska ta reda på könet men skulle inte bli arg om någon försäger sig eller om man råkar se nått på ultraljudet hehe... har tid för RUL 29/1!
    haha, jag förstår, det verkar ju kul att ha det som en överraskning men jag är alldeles för nyfiken av mig ja:D Det är mitt tredje barn. Har en 1,5 åring och en 8 åring. Känns som det kommer bli mycket ett tag:)  Men vad kul då har du BF dagen efter mig de kan komma samma dag:)
  • mal2019

    Spännande att spekulera lite:) Jag hoppar på här!

    Här är min ultraljudsbild, v.14 (13+2).

    Vad säger ni?

  • Canama

    Nu verkar de som att inte bilderna syns längre? Men vi hade fel. De blev en flicka av det där lilla runda huvudet i vecka 13 ;)

Svar på tråden Någon som har koll på skallteorin och kan gissa könet?:)