• jagvillbarahaenmoped

    luffa i Småland.

    ni som är helt vuxna (själv är jag ungdom), är det någon vidare bra idé att luffa? alltså morsan, farsan och mina bröder säger alla att det inte går att luffa längre. men som ungdom är det omänskligt att tro på sina nära och kära, så ni främlingar, kan man luffa (som i Rasmus på luffen typ) i Småland?
    jag har jag tänkt att luffa så fort jag har tagit studenten med någon kompis (kanske), dragspel och tusen kronor i fickan. sen spenderar jag hela sommaren där, pengarna till käk får jag genom att spela dragspel och sjunga, dom tusen jag redan har ska sparas till tågresan hem (jag skulle tro att det räcker).

    är det en bra idé? eller ska jag slopa drömmen jag har haft sedan jag var elva år?

    tack på förhand!

  • Svar på tråden luffa i Småland.
  • Anonym (Tiggare)

    Kanske bättre att du sätter dig utanför Ica?

  • Anonym (Praktisk)

    Först gå med I couchsurfing. Internetgrupp för dig som vill ha gäster eller bo gratis.

    Nu är problemet med pengainsamling framför ica att du kan komma I konflikt med andra tiggare. Men 1-2 dagar I varje stad kan funka. Jag kan gå 25km per dag utan dragspel. Gör upp en reseplan vilka städer du vill se.

    Modernare sätt är cykel, lifta, ryanair.

    Eller sommarjobba och backpacka I asien ?

    Finns också en smålandsled men det ger mindre inkomster. Gå till santiago de compostella är dyrare.

    Men, ja, varför inte luffa I småland ?

    Klä dig som luffare, ring på hos folk och fråga om du kan hugga ved eller klippa gräs för kaffe och smörgåsar.

Svar på tråden luffa i Småland.