• Anonym (Ödlan)

Fotsvamp eller torr hud bara?

När jag såg på fötterna med glasögon på och i solljus så ser jag att huden mellan tårna ser jättetorr ut. Är lite torr ovanpå tårna också och hälarna är torra, speciellt på en av fötterna.

Tror ni det är fotsvamp eller torr hud bara? Om det är svamp måste jag kasta alla strumpor och skor då? Tvättar alltid i 60 grader och kör i torktumlaren efteråt. Blir man verkligen av med svamp på två veckors kur med svampmedel?

Vad tror du mest troligt svamp eller torr hud?

• Svar på tråden Fotsvamp eller torr hud bara?
  • Anonym (.)

Vid fotsvamp brukar det bli hål i huden vid tån. Man behöver inte slänga något eller skaffa svampmedel , Det försvinner av sig själv ganska fort . Jag har haft fotsvamp jättemånga gånger och jag har bara låtit det vara. Det försvinner av sig självt

• Anonym (Ödlan)
    Anonym (.) skrev 2018-12-05 22:47:14 följande:
    Vid fotsvamp brukar det bli hål i huden vid tån. Man behöver inte slänga något eller skaffa svampmedel , Det försvinner av sig själv ganska fort . Jag har haft fotsvamp jättemånga gånger och jag har bara låtit det vara. Det försvinner av sig självt
    Hur menar du med hål i huden? Kommer att behandla då jag hört att det kan sprida sig till naglarna också vilket ser väldigt ofräscht ut ju. Varför gå omkring med svamp om man inte behöver?
  • Anonym (.)
    Anonym (Ödlan) skrev 2018-12-05 22:49:09 följande:

Hur menar du med hål i huden? Kommer att behandla då jag hört att det kan sprida sig till naglarna också vilket ser väldigt ofräscht ut ju. Varför gå omkring med svamp om man inte behöver?

har det nu faktiskt. Det ser ut såhär när man har fotsvamp. Min svamp har aldrig spridit sig till naglarna

• Anonym (Ödlan)
    Anonym (.) skrev 2018-12-05 22:53:49 följande:
    har det nu faktiskt. Det ser ut såhär när man har fotsvamp. Min svamp har aldrig spridit sig till naglarna
    Gör inte det där ont? Varför vill du inte använda svampmedel?
  • Anonym (.)
    Anonym (Ödlan) skrev 2018-12-05 22:54:59 följande:

Gör inte det där ont? Varför vill du inte använda svampmedel?

Det svider lite. Tycker det är onödiga pengar eftersom det ändå går bort snart.
  • Anonym (Lisa)

Jag hade problem med fotsvamp och körde då en kur med Lamisil, som ju finns att köpa receptfritt på apoteket. Jag smorde in dagligen i om det var en eller två veckors tid och det fick bort fotsvampen helt. Kan definitivt rekommendera Lamisil m.a.o.

• Anonym (.....)
    Anonym (.) skrev 2018-12-05 22:53:49 följande:

Det där är inte försvann utan skavsår. Och ja, det försvinner av sig själv och sprids imte vidare.
  • Anonym (.....)
    Anonym (.....) skrev 2018-12-06 00:43:09 följande:

Det där är inte försvann utan skavsår. Och ja, det försvinner av sig själv och sprids imte vidare.

*fotsvamp. Inte försvann
  • Anonym (.)
    Anonym (.....) skrev 2018-12-06 00:44:11 följande:

*fotsvamp. Inte försvann

Jo det är fotsvamp. Fotsvamp har en tendens att skapa sprickor vid tån
  • Anonym (.)
    Anonym (.....) skrev 2018-12-06 00:44:11 följande:

*fotsvamp. Inte försvann

Här är lite bilder på fotsvamp från 1177 också

• Anonym (.....)
    Anonym (.) skrev 2018-12-06 07:52:52 följande:

Här är lite bilder på fotsvamp från 1177 också

Ja, det är fotsvamp. Ditt skavsår är dock inte fotsvamp.
  • Anonym (.)
    Anonym (.....) skrev 2018-12-06 10:55:41 följande:

Ja, det är fotsvamp. Ditt skavsår är dock inte fotsvamp.

Men jo det är fotsvamp. Skavsåret har kommit dit för det blir fuktigt pga att jag duschar flera ggr om dagen. Fukten har skapat en spricka, det är inget skavsår. Har haft fotsvamp flera ggr
  • Anonym (Ödlan)
    Anonym (Lisa) skrev 2018-12-06 00:34:07 följande:
    Jag hade problem med fotsvamp och körde då en kur med Lamisil, som ju finns att köpa receptfritt på apoteket. Jag smorde in dagligen i om det var en eller två veckors tid och det fick bort fotsvampen helt. Kan definitivt rekommendera Lamisil m.a.o.
    Köpte det och tänkte köra en månad som det står på förpackningen vare sig jag har fotsvamp eller inte. Huden har inte spruckit men den ser torr ut mellan och uppepå tårna och så är hälarna torra.  Hur såg din fotsvamp ut?
Svar på tråden Fotsvamp eller torr hud bara?