• Anonym (Krickan)

Kämpa på eller avsluta?

Hej,
    Skulle behöva lite råd/synpunkter.
    För ca 1 år sedan började jag ana lite oråd när min sambo sedan många år satt mycket med mobilen och messade med kollegor varav en kille, singel, ser ganska bra ut. Det skickades nån pussemoji, nåt hjärta, nån video på nån lättklädd tjej som dansade för en kille o.s.v. Jag tog upp att det inte kändes bra men hon bedyrade att det var en jargong, på skoj, betydde ingenting. I början av detta år hade de jobbfest och då kom det fram att de kysst varandra. Inget hon tog upp själv utan det fanns ett meddelande i hennes telefon. Det sved extra då hon normalt inte vill kyssas, det var då två år sedan jag fick kyssa henne sist. (Men sex hade vi). Hon erkände, bedyrade igen att det var en fyllegrej, han betyder ingenting o.s.v. Hon var ångerfull o.s.v., vi levde vidare som vanligt men det skavde lite i mig. Jobbigt att de träffas varje dag på jobbet o.s.v. Hon tar sällan initiativ till kramar, pussar, sex o.s.v., gör jag inget händer inget. Jag tar upp det till diskussion ibland men oftast blir hon arg och tycker att jag tjatar och nu med det som hänt tvivlar jag på att hon älskar mig samt att jag ibland då halkar in på ämnet att hon strulat med en annan och att jag är osäker på om jag kan lita på henne. Blir förstås värre då. För ett tag sedan var de på tjänsteresa några stycken inkl. den här killen, övernattning på hotell o.s.v.. Hon var dyngfull men säger att inget hänt. Jag har en dålig magkänsla, vi har bråkat om detta, vi har inget samliv sedan en tid, livet känns som pausat och jag vet inte hur vi ska komma vidare. Hon tycker knappt att det som hände kan kallas otrohet. Visst finns det värre men i min värld är det otrohet och jag har svårt att släppa det som hänt och svårt att lita på att det inte händer just nu eller igen och på en värre nivå. Eftersom det blir bråk om ämnet tas upp så växer den gnagande känslan i mig. Om jag råkade se en grej, hur mycket mer finns det? Har också vibbar om att en annan snubbe på jobbet skickar en del meddelanden och vill ha typ lättklädda bilder, tror inte hon svarar upp på det utan pratar runt det men det känns heller inte bra, varför skickar han, varför tillåter hon det?
    Ja vad säger ni? Barn finns med i bilden.
  • Svar på tråden Kämpa på eller avsluta?
  • Anonym (Line)

Avsluta. Hon behandlar dig totalt respektlöst och verkar ta dig helt för given. Om du inte vill avsluta så ta ett rejält snack om detta. Hon inser kanske inte att hon håller på att förlora dig. Och vadå skit i hur HON mår, DU måste väl för sjutton få snacka om hur du känner när det är hon som missbrukat din tillit och lojalitet. Klart det är otrohet med en kyss, och fult beteende att flörta med andra bakom din rygg. Skulle aldrig behandla min man (om jag hade någon) så respektlöst. Nej sätt ner foten, ordentligt. Du är värd bättre och den där magkänslan har sällan fel.

Lycka till!

• Anonym (fyfan)
    Anonym (Krickan) skrev 2018-12-06 00:37:59 följande:

Hej,Skulle behöva lite råd/synpunkter.För ca 1 år sedan började jag ana lite oråd när min sambo sedan många år satt mycket med mobilen och messade med kollegor varav en kille, singel, ser ganska bra ut. Det skickades nån pussemoji, nåt hjärta, nån video på nån lättklädd tjej som dansade för en kille o.s.v. Jag tog upp att det inte kändes bra men hon bedyrade att det var en jargong, på skoj, betydde ingenting. I början av detta år hade de jobbfest och då kom det fram att de kysst varandra. Inget hon tog upp själv utan det fanns ett meddelande i hennes telefon. Det sved extra då hon normalt inte vill kyssas, det var då två år sedan jag fick kyssa henne sist. (Men sex hade vi). Hon erkände, bedyrade igen att det var en fyllegrej, han betyder ingenting o.s.v. Hon var ångerfull o.s.v., vi levde vidare som vanligt men det skavde lite i mig. Jobbigt att de träffas varje dag på jobbet o.s.v. Hon tar sällan initiativ till kramar, pussar, sex o.s.v., gör jag inget händer inget. Jag tar upp det till diskussion ibland men oftast blir hon arg och tycker att jag tjatar och nu med det som hänt tvivlar jag på att hon älskar mig samt att jag ibland då halkar in på ämnet att hon strulat med en annan och att jag är osäker på om jag kan lita på henne. Blir förstås värre då. För ett tag sedan var de på tjänsteresa några stycken inkl. den här killen, övernattning på hotell o.s.v.. Hon var dyngfull men säger att inget hänt. Jag har en dålig magkänsla, vi har bråkat om detta, vi har inget samliv sedan en tid, livet känns som pausat och jag vet inte hur vi ska komma vidare. Hon tycker knappt att det som hände kan kallas otrohet. Visst finns det värre men i min värld är det otrohet och jag har svårt att släppa det som hänt och svårt att lita på att det inte händer just nu eller igen och på en värre nivå. Eftersom det blir bråk om ämnet tas upp så växer den gnagande känslan i mig. Om jag råkade se en grej, hur mycket mer finns det? Har också vibbar om att en annan snubbe på jobbet skickar en del meddelanden och vill ha typ lättklädda bilder, tror inte hon svarar upp på det utan pratar runt det men det känns heller inte bra, varför skickar han, varför tillåter hon det?Ja vad säger ni? Barn finns med i bilden.

Du ser väl vad som håller på att hända? Gränserna till vad som är ok för henne att göra flyttas fram sakta me n säkert.För gudskull och din egen, rädda ditt barn från denna lättfotade sköka.De kommer sluta med att du ursäktar dig med att din sambo var full då hon hade dubbelmacka med hennes kollegor.
  • Ascendere

Tragiskt TS.

Får jag gissa så har du fått lära dig att det är viktigt att prata om sina könslor, om man blir sårad ska man säga det, samt att man alltid ska lita på vad folk säger mer än på sina egna känslor?

Ditt beteende är ett kvinnligt beteende, kvinnan du av någon anledning kallar din flickvän har Noll respekt för dig, och det är helt och hållet ditt fel som inte sätter några gränser. Män bråkar inte med sina kvinnor, män sätter gränser och ser till att hålla dem. Visst kan man bli arg men man bråkar inte, lika lite som din chef på jobbet ?bråkar? med personalen.

Kvinnor beter sig som deras män tillåter att dem beter sig, det ör den osnygga sanningen.

Här finns inget att rädda, hon har varit otrogen och du bör lämna henne snarast. Sedan bör du verkligen jobba hårt med dig själv innan du ger dig in i nåt nytt...

• Anonym (Tjej54)

Hon respekterar dig inte och det blir nog inte bättre.

Har sett en del trådar här på Fl där kvinnor beter sig som svin liksom i detta fall. Tycks ofta vara vänliga killar som är måna om familjen som råkar ut för detta.

Tycker ärligt synd om er. Hoppas du löser detta på bästa sätt.

• Anonym (A)
    Anonym (Tjej54) skrev 2018-12-06 12:37:03 följande:
    Hon respekterar dig inte och det blir nog inte bättre.

Har sett en del trådar här på Fl där kvinnor beter sig som svin liksom i detta fall. Tycks ofta vara vänliga killar som är måna om familjen som råkar ut för detta.

Tycker ärligt synd om er. Hoppas du löser detta på bästa sätt.
    Håller med
  • Ascendere

Helt ärligt nu TS, din frågeställning i titeln är binär, och svaret är egentligen en no-brainer: Avsluta

Men den viktigaste frågan är vad som gick snett och hur du behöver jobba med dig själv för att undvika liknade i framtiden!

• Daria99

Oj vad du är under toffeln! Sådär har jag (kvinna) varit i mina tidigare förhållanden.

• Anonym (mr)

Det är ju tydligt att du helst skulle vilja få detta att fungera igen. Annars skulle du avsluta utan att ställa frågan här på fl.

Kämpa på eller avsluta var frågan. Din tjej förtjänar inte dig just nu och har förberett för ett liv med barn varannan vecka. Detta alternativ är det enkla. Gör processen kort. Riv av plåstret. Många många har fungerande liv med barn varannan vecka och du kommer älska dina fria veckor då får du massor av tid att hitta en riktig kvinna. Verkar ju finnas flera i tråden här.

Alternativet "Kämpa på" är mer komplicerat. Det kräver att du verkligen vill det. Men du kan ju inte kämpa ensam. Det kräver att din tjej är med på det och kämpar lika hårt som du på att återvinna förtroendet. Bered dig på att det kommer ta flera år av gott uppförande från henne innan du på riktigt kommer kunna lita på henne igen. Är hon beredd att byta jobb för att rädda ert förhållande? Det är en bra fråga om hon vill ha dig kvar.

• Anonym (Krickan)
    Anonym (Line) skrev 2018-12-06 00:58:18 följande:

Avsluta. Hon behandlar dig totalt respektlöst och verkar ta dig helt för given. Om du inte vill avsluta så ta ett rejält snack om detta. Hon inser kanske inte att hon håller på att förlora dig. Och vadå skit i hur HON mår, DU måste väl för sjutton få snacka om hur du känner när det är hon som missbrukat din tillit och lojalitet. Klart det är otrohet med en kyss, och fult beteende att flörta med andra bakom din rygg. Skulle aldrig behandla min man (om jag hade någon) så respektlöst. Nej sätt ner foten, ordentligt. Du är värd bättre och den där magkänslan har sällan fel.

Lycka till!

Tack för ditt svar. Vi har haft flera rejäla snack om detta. Hon tycker att jag övervakar henne, är överdrivet svartsjuk och ska släppa detta. Jag har tagit upp ämnet några gånger och nu tycker hon det är så tjatigt att hon inte orkar mer och funderar på om hon vill fortsätta. Kanske inte rätt sätt för min del att försöka reparera.
  • Anonym (Krickan)
    Anonym (fyfan) skrev 2018-12-06 01:24:55 följande:
    Du ser väl vad som håller på att hända? Gränserna till vad som är ok för henne att göra flyttas fram sakta me n säkert.För gudskull och din egen, rädda ditt barn från denna lättfotade sköka.De kommer sluta med att du ursäktar dig med att din sambo var full då hon hade dubbelmacka med hennes kollegor.
    Ja det är en av de saker jag tänker på. Även om det skulle bli bättre ett tag kanske det blir samma visa eller värre längre fram. Läser man runt på forum verkar det mycket vanligare att det skiter sig än att man lyckas ta sig vidare på ett bra sätt. Eller så är det så att de som lyckas inte är lika benägna att skriva om det på forum? Eftersom hon vet att jag håller koll så blir hon nog bättre på att dölja också tänker jag. Om hon nu fortsätter...
Svar på tråden Kämpa på eller avsluta?