• Anonym (Attraherad)

Attraherad, vilka signaler ger du?

När jag är attraherad av någon kan jag bli väldigt blyg. När man läser om det typiska kroppsspråket vid attraktion så står det ofta att man har ett avslappnat ansiktsuttryck, ler ofta och ser varann i ögonen länge med förstorade pupiller, att man står med fötterna pekande mot den man gillar o.s.v. Jag fattar inte det där med fötterna, står man som Charlie Chaplin om man är ointresserad? Och om man inte är på krogen där det ju är fritt fram att ragga, hur visar man intresse för någon då? Jag stämmer nog inte in på hur man ska vara, men hur gör du när du är attraherad av någon i din närhet? Skriv gärna om du är kvinna eller man.

• Svar på tråden Attraherad, vilka signaler ger du?
  • Anonym (Attrahunt)

I normalfallet blir jag avslappnad och söker ögonkontakt, håller kvar blickar och talar med kroppsspråket. Dock skulle jag säga att det beror på situationen faktiskt. I ett läge där det är helt opassande att vara attraherad av någon och det dessutom är uppenbart besvarat kan jag bli precis tvärt om. Nervös, lite sarkastisk i tonen, flyktig blick, undviker längre ögonkontakt osv... Kanske för att distrahera eller göra mig själv mindre attraktiv som människa tänker jag. Eller så känns hela situationen så jobbig att jag utan att riktigt kunna kontrollera det försöker fly från det. Men i en situation där attraktion är okej är jag skicklig och kan enkelt kontrollera vad jag vill förmedla genom blickar och kroppsspråk. Att läsa andras kroppsspråk kan vara ganska intressant. Det där med fötterna sker utan att man tänker på det och stämmer ganska ofta faktiskt.

• Anonym (Attraherad)
    Anonym (Attrahunt) skrev 2018-12-06 08:51:43 följande:

I normalfallet blir jag avslappnad och söker ögonkontakt, håller kvar blickar och talar med kroppsspråket. Dock skulle jag säga att det beror på situationen faktiskt. I ett läge där det är helt opassande att vara attraherad av någon och det dessutom är uppenbart besvarat kan jag bli precis tvärt om. Nervös, lite sarkastisk i tonen, flyktig blick, undviker längre ögonkontakt osv... Kanske för att distrahera eller göra mig själv mindre attraktiv som människa tänker jag. Eller så känns hela situationen så jobbig att jag utan att riktigt kunna kontrollera det försöker fly från det. Men i en situation där attraktion är okej är jag skicklig och kan enkelt kontrollera vad jag vill förmedla genom blickar och kroppsspråk. Att läsa andras kroppsspråk kan vara ganska intressant. Det där med fötterna sker utan att man tänker på det och stämmer ganska ofta faktiskt.

Intressant! Jag känner igen mig vad det gäller hur man kan reagera när attraktionen är opassande och man inte vill att omgivningen ska fatta.
    Det där med fötterna fattar jag fortfarande inte, man står väl normalt sett med fötterna pekande mot personen framför oavsett om man är attraherad eller inte? Är du en kvinna eller en man? 
  • Anonym (Kempe)

Jo jag står som chaplin för det mesta .Nä skämt o sido, jag blir efterbliven när jag är attraherad av nån.Jag blir liksom klumpig , trög och nervös om personen står bredvid och granskar mig.Jag är ju kille så oftast känns det som tjejen tappar intresse då men jag kanske inbillar mig.En grej som jag skäms över är att i mitt huvud så är den andra personen attraherad tillbaka.Jag är patetisk helt enkelt :).

• Anonym (Snygg)

När det gäller fötterna så ska de peka mot personen om intresse finns. Står hen med kroppen och fötterna åt ett annat håll och bara vänder huvudet åt ditt håll så är intresset kanske inte lika stort. Man välkomnar en person man gillar genom att vända hela kroppen mot hen. (Om man inte är blyg) Jag ler och skämtar om jag gillar någon. Det är inte bara ett artigt leende med stängd mun utan ett hjärtligt ?helaansiktet?-leende. Jag är kvinna.

• Anonym (Attrahunt)
    Anonym (Attraherad) skrev 2018-12-06 09:25:40 följande:

Intressant! Jag känner igen mig vad det gäller hur man kan reagera när attraktionen är opassande och man inte vill att omgivningen ska fatta.

Det där med fötterna fattar jag fortfarande inte, man står väl normalt sett med fötterna pekande mot personen framför oavsett om man är attraherad eller inte? Är du en kvinna eller en man? 

Nja, jo om man står och pratar direkt med personen i fråga så har man väl oftast både fötter och kropp vänd mot personen. Om man är i en grupp med andra människor kan man läsa av det där med fötterna lättare! Tänk dig om ni sitter i en större grupp då kan du titta på personens fötter och kropp, oftast riktar man fötterna och därmed kroppsspråket mot den man attraheras av. Det är oftast inget man själv reflekterar över och därför kan det vara ett bra knep för att se om någon gillar en.
  • Anonym (Ola-Ronny)

Jag får stånd - tydlig signal tycker jag.

• Anonym (Tjejen)

När det är ok att vara attraherad så blir jag flirtig på ett lite allvarligt sexuellt sätt med ett fokuserat kroppsspråk, jag tycker att det är lätt att visa intresse sådär. Jag håller gärna blicken länge, ögonen är riktigt bra på att förmedla vad jag eventuellt skulle vilja göra med den andra. Jag liksom halvskämtar subtilt/sexuellt, är bra på att verbalt locka och ha som en mental fäktningsmatch när båda känner att det finns en attraktion mellan oss.

När det inte är ok...då kan det bli lite jobbigt. Men jag brukar vara extra vänlig och trevlig utan några undertoner sådär för att visa att här är vi minsann vänskapliga, det finns inget alls annat här, ingenting...det är väl så jag döljer det bäst, jag undviker inte personen eller är nonchalant eftersom det kan vara en signal till andra att den där vibben de säkert fångar upp har en orsak.

• Anonym (Attraherad)
    Anonym (Kempe) skrev 2018-12-06 13:03:36 följande:

Jo jag står som chaplin för det mesta .Nä skämt o sido, jag blir efterbliven när jag är attraherad av nån.Jag blir liksom klumpig , trög och nervös om personen står bredvid och granskar mig.Jag är ju kille så oftast känns det som tjejen tappar intresse då men jag kanske inbillar mig.En grej som jag skäms över är att i mitt huvud så är den andra personen attraherad tillbaka.Jag är patetisk helt enkelt :).

Ha, ha, nej jag tror inte du blir efterbliven, men jag fattar hur klumpig man kan bli! Jag tror att en del tjejer tycker det är gulligt om killen blir nervös, men då ska det nog framgå att det är just nervositet och inte brist på intelligens. Jag blir också fumlig och babblar på utan att ha något vettigt att säga. ÄR det bara i ditt huvud som personen är attraherad då? Blir det aldrig något mer än en flirt? Jag är precis lika patetisk som du för just nu inbillar jag mig att en kille är intresserad av mig och då tolkar jag honom utifrån det, samtidigt som jag försöker intala mig att det finns en risk att alltihop är bara fantasier. För i det här fallet kanske det verkligen ÄR bara just fantasier.
  • Anonym (Attraherad)
    Anonym (Snygg) skrev 2018-12-06 13:50:58 följande:

När det gäller fötterna så ska de peka mot personen om intresse finns. Står hen med kroppen och fötterna åt ett annat håll och bara vänder huvudet åt ditt håll så är intresset kanske inte lika stort. Man välkomnar en person man gillar genom att vända hela kroppen mot hen. (Om man inte är blyg) Jag ler och skämtar om jag gillar någon. Det är inte bara ett artigt leende med stängd mun utan ett hjärtligt ?helaansiktet?-leende. Jag är kvinna.

Ja, fast det står ju bara om fötterna...men om hela kroppen följer med så känns det mer logiskt Skrattande. Att le och skämta är bättre än att vara blyg, men jag antar att man gärna ska ha lite flirtiga undertoner på skämtandet för att inte hamna i kompisfacket! Jag kan också skämta en del, men bara om jag känner att jag är tillräckligt snygg och säker just då.
  • Anonym (Attraherad)
    Anonym (Attrahunt) skrev 2018-12-06 14:52:07 följande:
    Nja, jo om man står och pratar direkt med personen i fråga så har man väl oftast både fötter och kropp vänd mot personen. Om man är i en grupp med andra människor kan man läsa av det där med fötterna lättare! Tänk dig om ni sitter i en större grupp då kan du titta på personens fötter och kropp, oftast riktar man fötterna och därmed kroppsspråket mot den man attraheras av. Det är oftast inget man själv reflekterar över och därför kan det vara ett bra knep för att se om någon gillar en.
    Aha! Jag förstår. Men det känns ändå inte som ett tvärsäkert tecken. Men kanske ihop med några andra signaler.
Svar på tråden Attraherad, vilka signaler ger du?