• Sasu

Spyr en massa efter Magsjuka.

Hej!

Jag är nuvarande i vecka 8+2.

Jag har haft magsjuka de senaste dagarna, men gick då 2 dagar utan att spy.

Nu idag spydde jag en massa under morgonen och några gånger på eftermiddagen, Har aldrig spytt under dessa veckor jag haft morgonillamående just pga morgonillamående.Mår just nu illa konstant och ta några piller hjälper ju inte för dem spyr man ju upp direkt..

Undrar nu om det är någon annan som fått något liknande efter magsjuka under graviditet??

Tycker det är konstigt att jag har 2 dagars uppehåll och sen börjar spy igen?? Kan magsjukan ha triggat igång spyorna för morgonillamåendet? Blir bara så trött på all spya.. :/ Har knappt fått i mig nåt att äta än lite kräm och havregrynsgröt under de senaste dagarna.. har mest fokuserat på att få i mig vätska efter råd från min BM.

• Svar på tråden Spyr en massa efter Magsjuka.
  • nadie2019
    Sasu skrev 2018-12-08 15:44:10 följande:

Hej!

Nu idag spydde jag en massa under morgonen och några gånger på eftermiddagen, Har aldrig spytt under dessa veckor jag haft morgonillamående just pga morgonillamående.Mår just nu illa konstant och ta några piller hjälper ju inte för dem spyr man ju upp direkt..

Undrar nu om det är någon annan som fått något liknande efter magsjuka under graviditet??

Tycker det är konstigt att jag har 2 dagars uppehåll och sen börjar spy igen?? Kan magsjukan ha triggat igång spyorna för morgonillamåendet? Blir bara så trött på all spya.. :/ Har knappt fått i mig nåt att äta än lite kräm och havregrynsgröt under de senaste dagarna.. har mest fokuserat på att få i mig vätska efter råd från min BM.

Jag har aldrig spytt. Är i vecka 23. Spydde i torsdagskväll, tre gånger - troligen av magsjuka. Är bubblig i magen, har ingen aptit, mår illa men mår annars bra..

Vet inte om det kan trigga igång? Kanske har det inte riktigt gått över ännu?
  • nadie2019
    Sasu skrev 2018-12-08 15:44:10 följande:

Hej!

Jag har aldrig spytt. Är i vecka 23. Spydde i torsdagskväll, tre gånger - troligen av magsjuka. Är bubblig i magen, har ingen aptit, mår illa men mår annars bra..

Vet inte om det kan trigga igång? Kanske har det inte riktigt gått över ännu?
  • Sasu

Jo, har ju läst runt lite nu om att magsjuka kan ha uppehåll i någon dag, sen återkomma. Har spytt i 3 dar + idag så börjar bli jävligt trött på att inte kunna äta något :/

• nadie2019
    Sasu skrev 2018-12-08 17:27:56 följande:

Jo, har ju läst runt lite nu om att magsjuka kan ha uppehåll i någon dag, sen återkomma. Har spytt i 3 dar + idag så börjar bli jävligt trött på att inte kunna äta något :/

Och det är magsjuka du har och inte någon gravid grej? :/

Jag tycker det är jobbigt att det lilla man får i sig, är ju inte speciellt hälsosamt. Typ blåbärsssoppa.
  • Anonym (Magsjuk)

Förra sommaren blev jag magsjuk när jag var gravid i v.8.

Dagen före midsommar så började det. Kräktes i ett dygn sen var det uppehåll i ett och ett halvt dygn innan jag kräktes under ett dygn till.

Min bm förklarade det med att fostret tar den näring som den behöver sen så kan man ju bli lite mer infektionskänslig och mottaglig så då kan man omsjukna igen.

Ät vad du får i dig och se till att dricka mycket :)

• Loppan84

Låter mer sannolikt att det är graviditeten än magsjuka. Mitt illamående kom i slutet av vecka 7 Ingvar som värst runt vecka 9, ovanligt att va illamående innan v7. Det blir ju värre med tom mage och lågt blodsocker som man får efter magsjuka så viktigt att du vilar, småäter ofta och särskilt innan du reser dig upp ur sängen etc

• Sasu
    Loppan84 skrev 2018-12-08 19:07:08 följande:

Låter mer sannolikt att det är graviditeten än magsjuka. Mitt illamående kom i slutet av vecka 7 Ingvar som värst runt vecka 9, ovanligt att va illamående innan v7. Det blir ju värre med tom mage och lågt blodsocker som man får efter magsjuka så viktigt att du vilar, småäter ofta och särskilt innan du reser dig upp ur sängen etc

Det har lagt sig nu.(äntligen)

Detta vart garanterat magsjuka jag hade, går en massa magsjuka på jobbet (jobbar på ett LSS boende) under alla dessa veckor jag har haft gravidillamående så har jag aldrig spytt, har varit duktig med småätandet och har mest bara ätit torra mackor och kex mellan de stora måltiderna. Men mår mycket bättre nu när magsjukan lagt sig, kan gå tillbaka till mina vanliga rutiner utan att vara rädd att spy upp allt :)
Svar på tråden Spyr en massa efter Magsjuka.