• Anonym (Linda)

Vem skriver/gillar "Livets hårda skola"???

På t. ex. Facebook och Tinder ser man ganska ofta folk som skriver "Livets hårda skola" under rubriken utbildning. Vad betyder det för er? Varför skriver ni det? Eller inte? Vad tänker ni om de som skriver det? 

• Svar på tråden Vem skriver/gillar "Livets hårda skola"???
  • PH76
    Anonym (Linda) skrev 2018-12-08 19:57:11 följande:

På t. ex. Facebook och Tinder ser man ganska ofta folk som skriver "Livets hårda skola" under rubriken utbildning. Vad betyder det för er? Varför skriver ni det? Eller inte? Vad tänker ni om de som skriver det? 

Jag får för mig att det är människor med dålig självkänsla, men jag har inga direkt belägg att backa upp det med.
  • Anonym (XX)

Dessvärre får det mig omedelbart att se ner på personen i fråga. Jag antar att hen saknar intelligens eller/och allmänbildning.

Det stör mig dock, jag ogillar skarpt fördomar.

• Mongoliet

SD?white trash med hund alltid.

• Bunny on speed

Det brukar vara folk utan annan utbildning än möjligen gymnasiet

Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (maskros)

Jag kopierar ett inlägg jag skrev i en annan tråd häromdagen lätt modifierat.

De allra flesta jag har hört det uttrycket från är personer som trott att livet serveras på silverfat och de kan glida igenom utan ansträgning. De har haft helt valiga medelsvenssonuppväxter i fint men billigt eller medeldyrt villaområde och tagit sig igenom skolan med i alla fall godkänt och lagom engagerade föräldrar. Sedan har de ofta efter en handfull extra glidarår sparkats ur boet av tröttnande föräldrar, upptäkt att de inte får allt serverat efter 25 och då blivit bittra knegare som trots alla drömmar om mycket lön för ingen ansträngning bara tjänar runt 25 000, lever fortfarande ett ganska schysst liv i hyresrätt istället för villa, tanten är antingen ok men inte mer eller obefintlig, vilket de skyller på feminismen, och hatar att systemet stänger kl 15 på lördagar.

Äkta missär har de sällan sett eller upplevt. På sin höjd drack morsan lite för mycket rödvin varannan fredag och farsan var kalas varannan fest.

• Anonym (G)
    Bunny on speed skrev 2018-12-08 20:13:33 följande:
    Det brukar vara folk utan annan utbildning än möjligen gymnasiet
    Så kan det vara
  • Anonym (G.)

De som har gått på livets svåra skola.Livet är inte lätt för alla,kom igen!

• Drottningen1970

Med få undantag handlar det om förlorare helt enkelt. Folk som inte lyckats ta vara på nån av alla de förmåner de fått i livet endast genom att ha haft turen att födas i Sverige. Ofta skyller de även sina misslyckanden på invandringspolitiken och PK-maffia..

De röstar gärna på SD och har en kamphund...

• Anonym (Sant)
    PinkSugar skrev 2018-12-08 20:04:06 följande:

De som är ihop med personerna som jobbar på mammaledighet<3

Hahahaha 100% sanning
Svar på tråden Vem skriver/gillar "Livets hårda skola"???