• Anonym (Våga språnget, eller inte?)

Vem vill ha en trebarnsmamma?

Jag och min man ska flytta isär. Förhållandet har gått i stå, jag känner mig oälskad, tagen för given och totalt nersliten. Vi var nog aldrig riktigt rätt för varandra, båda ville gärna ha familj, vi är båda reko människor men glöden har aldrig funnits där.

Jag undrar om det finns något liv efter detta. Visst kan man leva ensam i resten av sitt liv, men jag känner att det vore fruktansvärt tråkigt. Hur träffar man någon? Det känns fruktansvärt avlägset och osannolikt. Jag har blivit sårad och bränd förr, de gånger jag blivit riktigt kär har det aldrig blivit något förhållande. Så jag tog vad jag fick till sist, driften att bilda familj innan det var för sent vann.

Jag har träffat en man som det klickat med, men vi kan inte ha något annat än en tillfällig relation av orsaker jag inte vill gå in på. Så det blir inget av detta heller. Jag har ett bra jobb, bostad, tar väl hand om mig själv och är kärleksfull och trevlig enligt folk i min omgivning. Tre barn har jag också. Finns det verkligen någon som vill ha en sådan som jag eller är andrahandsvärdet väldigt dåligt? Jag tyckte det var tillräckligt svårt att få till det när jag var ung och barnlös, det lär ju inte vara enklare nu? Ett ligg går alltid att fixa, men jag vill ha mer än så...

• Svar på tråden Vem vill ha en trebarnsmamma?
  • Miguel89

Absolut finns det självklart hopp för dig även fast din situation kan kännas hopplös, har du hjärtat på rätt ställe och verkar på din beskrivning relativt attraktiv är det säkerligen många män där ute som känner dig som väldigt intressant. :)

• Anonym (H)

Det finns någon för alla.

• Anonym (Myra)

Du kan bli särbo så länge du har barn hemma.

Miguel89 skrev 2018-12-08 20:12:03 följande:

Absolut finns det självklart hopp för dig även fast din situation kan kännas hopplös, har du hjärtat på rätt ställe och verkar på din beskrivning relativt attraktiv är det säkerligen många män där ute som känner dig som väldigt intressant. :)

Men just detta att jag har så många barn, är det inte en stor varningsflagga? Som sagt, ligg går alltid att fixa. Men man håller sig inte varm av att män klär av en med ögonen. Jag är rätt trött på alla dessa tomma tunnor som skramlar mest, att bli dreglad på av gifta män är ju liksom rätt fruktlöst. Lite som att det är kul ända tills ett förhållande kunde bli en realitet. Men nu är jag kanske svartsynt, jag vet. Men tänk vad underbart det vore att träffa någon, bli god vän och så en dag inser man att "Fan, jag tror att jag ÄLSKAR dig!" och får samma svar tillbaka. Jag är trött på att ge men inte få tillbaka i samma utsträckning. Jag har aldrig sett mig själv som särskilt snygg, men allt ligger i betraktarens ögon och tur är väl det. Faktum är att min första pojkvän som jag drogs med alldeles för länge tyckte att jag var ful, vilket han gärna påminde mig om.
    Anonym (Myra) skrev 2018-12-08 20:21:19 följande:

Du kan bli särbo så länge du har barn hemma.

Ja, det är ju klart. ????
    Anonym (Våga språnget, eller inte?) skrev 2018-12-08 20:23:03 följande:

Ja, det är ju klart. ????

Ha! Det skulle varit en glad gubbe, det blev fyra frågetecken! Nu törs jag inte göra någon smiley!
    Miguel89 skrev 2018-12-08 20:27:58 följande:

Skicka ett pm om du känner att du vill prata av dig! :)

Haha, jagar du milfar? ;)
    Anonym (H) skrev 2018-12-08 20:19:02 följande:

Det finns någon för alla.

Det finns många som förblir ensamma också...
  • Miguel89
    Anonym (Våga språnget, eller inte?) skrev 2018-12-08 20:30:14 följande:

Haha, jagar du milfar? ;)

Milfar vet jag väl inte men kan vara kul att språka vidare eller törs du inte ;)?
Svar på tråden Vem vill ha en trebarnsmamma?