• luciabarn

    Någon med Emmaljunga NXT60 sittdel som vet hur man justerar bälte samt fäster åkpåse?!!!

    Vi har en emmaljunga nxt60 till vår dotter som är 6 månader nu. Så det börjar närma sig att byta liggdel mot sittdel. Men jag blir vansinnig på sittdelen.. tycker den är helt ologisk.

    Har dragit åt 5-punktsbältet... Runt midjan verkar det gå att justera hur mycket som helst. Men remmarna som går över axlarna är skitstora trots att jag dragit åt de så mycket de går (vad jag kan se)?! Hur gör man? Gör jag fel? Har jag missat något?

    Har lyckats fynda en emmaljunga polar åkpåse, har förstått att den ska passa till nxt60. Men de här clipsen på åkpåsen, var tusan ska de fästas? Finns ingenting på ryggstödet där det rimligtvis bör gå att fästa dessa clips?

    Sorry för dumma frågor men har verkligen försökt få ihop det själv :/

  • Svar på tråden Någon med Emmaljunga NXT60 sittdel som vet hur man justerar bälte samt fäster åkpåse?!!!
  • luciabarn
    nnnnnnnn skrev 2018-12-08 20:19:53 följande:

    emmaljunga.com/sv/kundservice/manualer


    Har givetvis läst manualen :) problemet är att jag inte kan genomföra punkt 1.3.. axelremmarna sitter inte tätt mot barnets kropp när jag dragit åt dem. Vet inte om de går att dra åt på annat vis än att dra plastspännet så mycket det går? Remmarna runt magen däremot går att dra åt så de sitter tätt.
  • luciabarn
    nnnnnnnn skrev 2018-12-08 21:40:44 följande:

    Har du rätt position på axelbanden?

    Det var därför jag tog med den delen av manualen med.


    Menar du om de sitter i rätt höjd? De är fästa på lägsta nivån, stämmer det för de allra minsta? Och sedan högsta nivån (närmast suffletten) när de är äldre? Eller tänker jag fel? :o
  • Anonym (Emmaljunga)

    När jag går in på Emmaljungas hemsida och kollar på den åkpåsen så verkar den bara passa NXT60 F. Har du den vagnen?

  • Anonym (Emmaljunga)

    Själv köpte jag en NXT winter seat liner till min NXT60 som passar perfekt och är lätt att fästa med dragkedja.

    Vart köpte du vagnen? Jag hade gått tillbaka till affären för att få hjälp med 5-punktsbältet.

Svar på tråden Någon med Emmaljunga NXT60 sittdel som vet hur man justerar bälte samt fäster åkpåse?!!!