• Äldre 9 Dec 10:02
    218 visningar
    1 svar
    1
    218

    Kan mannen ta någon medicin

    Jag har funderat ett litet tag vist jag vet att vi ska få ivf. Efter nyår. Jag har bara provat letrozol. Men blev aldrig gravid. Undrade om man kunde tagit högre dos men läkarna tyckte inte det då jag gav fin respons på den kuren jag hadde. Men jag har ju läst nu i efter hand att det finns Pergotime. Skulle ni kunna rekommendera det? Eller vad skulle ni kunna rekommendera. Kan han äta några mediciner för att förbättra sperma mängden. Jag vill testa alla möjliga utgångspunkter innan vi satsar allt på ivf.

  • Svar på tråden Kan mannen ta någon medicin
  • Äldre 9 Dec 11:39
    #1
    Natttis skrev 2018-12-09 10:02:18 följande:

    Jag har funderat ett litet tag vist jag vet att vi ska få ivf. Efter nyår. Jag har bara provat letrozol. Men blev aldrig gravid. Undrade om man kunde tagit högre dos men läkarna tyckte inte det då jag gav fin respons på den kuren jag hadde. Men jag har ju läst nu i efter hand att det finns Pergotime. Skulle ni kunna rekommendera det? Eller vad skulle ni kunna rekommendera. Kan han äta några mediciner för att förbättra sperma mängden. Jag vill testa alla möjliga utgångspunkter innan vi satsar allt på ivf.


    Pergotime säljs inte längre i Sverige, det hade liknande effekt som Letrozol.

    Det man kan ge mannen är 5mg folsyra (receptbelagt i Sverige) och 66 mg Zink. En studie visade att män som tog BÅDA dessa i de doserna under 3 månaders tid förbättrade sin sperma.

    Pergotime®
    Merck Tablett 50 mg
    Avregistreringsdatum: 2016-12-31 (Tillhandahålls ej)

    www.fass.se/LIF/product&nplId=19850613000083

Svar på tråden Kan mannen ta någon medicin