• Anonym (Byta?)

    Ont vid sex - P-piller?

    Hej jag har aldrig haft det obekvämt vid sex men ända sen jag börja med p piller i Augusti så är sex mindre skönt. Jag har träffat en kille ett tag nu och han är väl lite över average i storlek och vi har lagom med förspel tycker jag men trots det så är det inte jätte skönt vid sex sen. Vilket är otroligt frustrerande för jag känner hur tänd jag är men min kropp lyssnar inte. Jag vet inte om det bara är killen som är problemet då mitt ex var mycket mindre, och vi hade jätte bra sex men jag tog inte p piller då. Jag tror mer på mina piller då jag hann ligga 2-3 gånger med mitt ex när jag precis börjat med mina p piller innan vi gjorde slut och då kunde jag känna att det kändes lite annorlunda än vad det känt tidigare utan P-piller. 

    Kan jag behöva byta piller eller är det så att det är mindre skönt med alla p piller? (Tar Estron som är låg dos av p piller och hört att de kan ge mer smärta vid sex?) Känns jätte trist då jag annars inte fått några dåliga biverkningar av mina p piller. Är smal, fått bättre hy, snyggare bröst, humöret är inte påverkat och sexlusten i verkligen kvar men just att det gör ont vid sex påverkar ju jätte mycket för mig. 

    Borde jag byta? Känns som att glidmedel inte skulle förbättra, men inte provat så vet ju inte. 

  • Svar på tråden Ont vid sex - P-piller?
  • Anonym (Emma)

    Är det mini piller?

    Ont på vilket sätt ,Blir du lagom våt ?

  • Anonym (Byta?)
    Anonym (Emma) skrev 2018-12-10 03:18:42 följande:

    Är det mini piller?

    Ont på vilket sätt ,Blir du lagom våt ?


    Nej är kombinations piller. Jag tycker jag är lagom våt men det är väl lite jobb att få in den i början men det blir snabbt lagom med glid så fort vi börjar. Men det känns som att mitt "glid" (vet inte vad jag ska kalla det) blivit för vattnigt och det är en av anledningarna till att det gör ont?
  • Anonym (Byta?)
    Anonym (Emma) skrev 2018-12-10 03:18:42 följande:

    Är det mini piller?

    Ont på vilket sätt ,Blir du lagom våt ?


    Och det svider typ/känns obehagligt, som om han är för stor men jag kände som sagt liknande med mitt ex som är mindre och när jag själv haft i två fingrar så gör det halvt ont/känns skönt. Har jag ett finger i känns det helt okej.
  • Anonym (Kvinna35)

    Du är inte första kvinnan som tycker p-piller påverkar sex livet. Glad Om något känns annorlunda tycker jag du skall ta kontakt med din gynekolog och prata om saken. Du kanske får piller som passar dig bättre.

    Av egen erfarenhet kan jag säga att p-piller gör att jag inte blir våt. Medan jag åt p-piller använde jag alltid därför glidmedel. Jag rekommenderar att du gör samma för annars kan det börja göra illa vid sex som det gjorde åt mig.

    När jag äter piller en längre tid blir min lust för sex liksom mindre. Jag har hela tiden lika lite/lika mycket lust. Det kommer inga stora svängar i det. Alltid är det okej med sex men jag klarar mig lika bra utan. Nu när jag inte äter p-piller kan det komma dagar som jag inte alls har lust men sedan när jag har lust så vill jag verkligen få sex. Jag föredrar svängarna och att verkligen vilja ha sex då när jag vill jämfört med att allt hela tiden bara är stabilt.

    Fråga av dina vänner hur de upplever pillren. Jag blev själv förvånad när jag en gång fråga mina vänner och alla hade olika erfareneheter hur de upplevde pillren påverkat dem. Det är konstigt att hur ingen kvinna pratar om det fast så många äter pillren och upplever sidoeffekter som på ett eller annat sätt påverkar sexlivet.

  • Anonym (Byta?)
    Anonym (Kvinna35) skrev 2018-12-10 06:01:12 följande:

    Du är inte första kvinnan som tycker p-piller påverkar sex livet. Glad Om något känns annorlunda tycker jag du skall ta kontakt med din gynekolog och prata om saken. Du kanske får piller som passar dig bättre.

    Av egen erfarenhet kan jag säga att p-piller gör att jag inte blir våt. Medan jag åt p-piller använde jag alltid därför glidmedel. Jag rekommenderar att du gör samma för annars kan det börja göra illa vid sex som det gjorde åt mig.

    När jag äter piller en längre tid blir min lust för sex liksom mindre. Jag har hela tiden lika lite/lika mycket lust. Det kommer inga stora svängar i det. Alltid är det okej med sex men jag klarar mig lika bra utan. Nu när jag inte äter p-piller kan det komma dagar som jag inte alls har lust men sedan när jag har lust så vill jag verkligen få sex. Jag föredrar svängarna och att verkligen vilja ha sex då när jag vill jämfört med att allt hela tiden bara är stabilt.

    Fråga av dina vänner hur de upplever pillren. Jag blev själv förvånad när jag en gång fråga mina vänner och alla hade olika erfareneheter hur de upplevde pillren påverkat dem. Det är konstigt att hur ingen kvinna pratar om det fast så många äter pillren och upplever sidoeffekter som på ett eller annat sätt påverkar sexlivet.


    Ja jag har ju hört att vissa inte blir våta när de tar p piller, jag skulle säga att jag blir våt men mycket långsammare trots att jag mentalt känner mig redo vid sex men blir mer "vattnigt våt" då. Är så typiskt att dessa piller funkar helt perfekt förutom på sex fronten. Har ju haft turen att min sex lust är kvar, skulle väl säga att jag har rätt hög sex lust men sen vill jag ju kunna njuta när jag har sex också. 

    Bor utomlands men så fort jag kommer tillbaka för julfirande så har jag bokat tid för att eventuellt byta piller (Tyvärr! Gillade dessa piller mycket, men sex är en hög prio för mig) 
  • Anonym (Kvinna35)
    Anonym (Byta?) skrev 2018-12-10 06:31:10 följande:
    Ja jag har ju hört att vissa inte blir våta när de tar p piller, jag skulle säga att jag blir våt men mycket långsammare trots att jag mentalt känner mig redo vid sex men blir mer "vattnigt våt" då. Är så typiskt att dessa piller funkar helt perfekt förutom på sex fronten. Har ju haft turen att min sex lust är kvar, skulle väl säga att jag har rätt hög sex lust men sen vill jag ju kunna njuta när jag har sex också. 

    Bor utomlands men så fort jag kommer tillbaka för julfirande så har jag bokat tid för att eventuellt byta piller (Tyvärr! Gillade dessa piller mycket, men sex är en hög prio för mig) 
    Hoppas du hittar piller som fungerar för dig. Glad
  • Anonym (Byta?)
    Anonym (Kvinna35) skrev 2018-12-10 10:19:31 följande:
    Hoppas du hittar piller som fungerar för dig. Glad
    Tack hoppas det med!
Svar på tråden Ont vid sex - P-piller?