• tillyrose

    Skaffa tredje barn? Era erfarenheter?


    Hej fina föräldrar! Så dagen har kommit till sist, 6 1/2 månad efter att ha fått mitt andra barn och ett par veckor efter att jag brutit upp 100% amning med lite flaskmatning och smakportioner Jag vill verkligen ha en tredje bebis, definitivt den sista på grund av min ålder. Maken är semi-övertygad beroende på vilken dag i veckan det är ;) Han har även barn från ett mycket tidigare förhållande (vuxna nu). Jag skulle gärna höra ärliga åsikter om livet med tre barn från dem som lever det! Vår äldsta är 8 år gammal. Det kommer att vara jag som kommer att vara huvud-vårdgivare eftersom min make inte alls är så angelägen som jag är och är lite av en arbetsnarkoman dessutom. Är det galenskap med en tredje och med en bebis redan (det vill säga om jag ens kan bli gravid igen, och om karln går med på det)? Jag tänker att de första åren blir tuffa (men underbara, jag älskar de första åren) men de två yngre kommer att vara ett bra lekkamrater för varandra, och vår äldsta är en fantastisk storasyster som bara har kärlek till sin lillasyster. Ge mig med den kalla, hårda, kaotiska sanningen, för-och nackdelar, allt! Och just det, ha en toppendag!
Svar på tråden Skaffa tredje barn? Era erfarenheter?