• Anonym (Killefrånsthlm)

I ett förhållande men söker den där extra spänning, är det bara jag eller finns det folk här som känner/gör likadant?

Är och har varit i ett förhållande under en längre tid, kärleken finns där absolut, hur konstigt det än låter. Men känner en fruktansvärd spänning och åtrå till att hela tiden söka bekräftelse eller konversera på annat håll, är jag den enda som känner såhär eller är det vanligt?

• Svar på tråden I ett förhållande men söker den där extra spänning, är det bara jag eller finns det folk här som känner/gör likadant?
  • Anonym (:))

Varför är det konstigt att kärleken finns där? Det är väl jättebra?

Du är nog långt ifrån ensam att vara spännings/uuomädksamhetssökande. Kolla bara alla som är otrogna..

Beroende på HUR du söker uppmärksamhet på annat håll så kan det ju vara mer eller mindre okej , och om det sker bakom din partners rygg eller inte.

Min erfarenhet är i alla fall att smusslande/lögner inte är hälsosamt alls. Undvik det.

Förstår precis vad du menar. Som jag sa kärleken finns där men kanske inte den kntima biten, antar att det blir enkelt att man ramlar utanför ramarna då...

Anonym (Killefrånsthlm) skrev 2018-12-10 12:15:28 följande:

Förstår precis vad du menar. Som jag sa kärleken finns där men kanske inte den kntima biten, antar att det blir enkelt att man ramlar utanför ramarna då...

Din tjej kanske inte heller är nöjd med hur den intima biten ser ut, har ni pratat om det?

Hur brukar du söka bekräftelse hos andra menar du?

Hon är nöjd med själva sexet när vi väl har det, vilket oftast är på hennes initiativ, nej... har inte riktigt vågat prata om det för att undvika att förstöra något.

Anonym (Killefrånsthlm) skrev 2018-12-10 12:42:56 följande:

Hon är nöjd med själva sexet när vi väl har det, vilket oftast är på hennes initiativ, nej... har inte riktigt vågat prata om det för att undvika att förstöra något.

Men HUR söker du bekräftelse? Speciellt med tanke på att du skriver att du är rädd att förstöra något.. låter inte speciellt bra.

Söker väl bekräftelse på chattlikande sajter... vill ta det vidare men inte riktigt blivit så... :/

Hur gammal är du?

Oavsett så är det redan ?förstört? om du gjort detta bakom din partners rygg. Det är alltid bäst att vara ärlig.

Är 25 idag, och vi har levt tillsammans 6 år nu till jul.

Anonym (Killefrånsthlm) skrev 2018-12-10 14:42:25 följande:

Är 25 idag, och vi har levt tillsammans 6 år nu till jul.

Ja okej. Kan inte säga annat än att du bör prata med din partner. Har ni barn ihop?

Lust att ta detta via pm kanske?

Svar på tråden I ett förhållande men söker den där extra spänning, är det bara jag eller finns det folk här som känner/gör likadant?