• Anonym (Nej)
    Äldre 10 Dec 22:37
    248 visningar
    1 svar
    1
    248

    Missfall och vet inte hur jag ska bearbeta det hela

    Jag blev gravid för ett tag sedan och min sambo var helt fast på att jag skulle göra abort, jag sa ja men mitt hjärta skrek nej. Ville tyvärr inte säga att jag ville behålla då det verkligen inte fanns på hans karta. Jag bokade in abort, fick en tid efter 1,5 vecka efter. 1 vecka efter började jag blöda och jag tänkte nu är det ett missfall på gång. 

    Berättade det för min sambo, han sa vi väntar tills den bokade aborttiden, sagt och gjort. Jag fick läggas in samma dag för skrapning då dom såg att det fanns mycket kvar i min livmoder som antagligen inte skulle komma ut då jag inte blödde så mycket. 

    Nu efter mår jag så himla dåligt dels för att det gnager mig att min sambo inte verkar bry sig så himla mycket mer än att ''det är inget man bara släpper'' men egentligen får jag mer känslan som om han verkligen inte bryr sig och att det inte är så stor grej. Jag är så himla ledsen för jag mår verkligen piss med att jag fick läggas in på sjukhus och sedan skrapas. 

    Jag kan inte släppa heller att jag skulle gjort abort mot min vilja om det inte blev ett missfall. 

    Jag måste tillbaka till sjukhuset dit jag faktiskt känner mig äcklad och göra massa prover och se om graviditeten är helt borta. 

    Har så mycket på mitt schema nu den närmaste tiden då jag helst nu bara vill ligga i min säng och gråta floder. Jag är så äcklad över allt. Vill inte bli påmind om någonting vilket jag blir varje dag. 

    Förlåt för jag skriver som en kratta men just nu mår jag verkligen inte bra, ville mest skriva av mig och höra om någon har varit i samma sits? Gråter

  • Svar på tråden Missfall och vet inte hur jag ska bearbeta det hela
  • Anonym (M)
    Äldre 11 Dec 00:34
    #1

    Jag tror du behöver gå och prata med någon, men jag tror också att du och din sambo tillsammans behöver prata med någon familjeterapeut. Ni verkar inte kommunicera med varandra alls. Kram

Svar på tråden Missfall och vet inte hur jag ska bearbeta det hela