• kultingen

Dagmamma,vad betalar ni???

Hallå,,
    Vi har inte lyckats att få nån dagisplats till vår lilla Hedda ,och har nu lyckats att hitta en kompis mamma som är hemma å är halvtidssjukskriven,nu ska hon ha hand om Hedda ca; 18 timmar en vecka och ca 25-30 en annan vecka vilket blir ca 90 timmar i månaden tror jag..
    Vad ska man ge till henne i betalning??
    Hur gör ni andra som har lite "svart" hjälp med barnpassning???
    Tar ni samma som om de skulle gå på dagis å vad är den kostnaden??
    hoppas på svar!!

• Svar på tråden Dagmamma,vad betalar ni???
  • Siranbiran

3500-4000 kr tycker jag är rimligt om då mat o aktiviteter ska ingå !

• nattinattio

håller med ovanstående, runt 4000,- + självklart blöjor å om barnet äter nått speciellt typ burkmat, safter, barngröt å dyl så kan du köpa dit lite.

Då har du en väldigt billig barnvakt/dagmamma, å även barnvakten bör vara nöjd.

• nattinattio

är en del på kvällstid el helg så betalar man ju naturligtvis mycket mer för de timmar

• kultingen

Oj,,,vad dyrt,...vi som hade tänkt att ge mindre...
    Betalar alla så mycket som 4000 kr till en barnvakt/dagmamma???
    Då kommer ju typ halva min lön gå åt till barnpassning.
    Hjälp!!!

• nea1

hm.. jag har iofs ingen aning om vad en dagmamma kostar.. men jag betalar 500:-/mån för min dotters dagisplats!!!!

Dagis beräknar ju det på inkomsten!! Och 500:-/mån för oss är uträknat på månadsinkomsten 19000:-

• kultingen

Altså,,min kompis mamma har sagt att hon ställer upp ändå å vaktar Hedda , men vi vill ju ge henne lite pengar, å då tänkte vi ge henne typ 1000 kronor å sen får hon lite andra förmåner åxå..jag hoppas att hon skulle bli nöjd med detta..men vi får väl se..

• nattinattio

man kan ju inte jämföra dagmamma med dagisplats, dagis plats kostar massor per år för kommunen.

jag förstår att ni inte letat efter barnvakt/dagmamma utan fått erbjudande av någon som verkligen vill å tycker det är kul som omväxling, MEN jag skulle faktiskt känna att jag uttnyttjade dennes snällhet om jag gav denne typ 10,- i timmen så att jag själv kunde jobba å tjäna pengar. Å du kan heller inte räkna att halva eller hela din lön går åt dagmamman då jag antar att barnet oxå har en pappa som kan arbeta å tjäna pengar medans denne är hos dagmamman?
    om ens lön går till dagmamman så tjänar ni ändå på det genom att jobba i hop till pension, semester, kunna ha jobbet kvar till den dagen barnet börjar på vanlig dagis/skola osv.. osv..

MEN jag håller med om att det är dyrt!
    samtidigt att hitta nån för 50,- tim är väldigt bra å då skall man vara glad!
    om dagmamman skall vara hemma hos er å kanske skulle göra (självmant) nått litet annat extra samtidigt ibland skulle det kännas ok pris... men att dagmaman/barnvakten kan vara i sitt eget hem o soffta å dessutom erbjuder sig själv osv så känns runt 35,- tim helt ok för mig som skall betala, men som sagt det det är att uttnyttja människor!

Svar på tråden Dagmamma,vad betalar ni???