man kan ju inte jämföra dagmamma med dagisplats, dagis plats kostar massor per år för kommunen.
jag förstår att ni inte letat efter barnvakt/dagmamma utan fått erbjudande av någon som verkligen vill å tycker det är kul som omväxling, MEN jag skulle faktiskt känna att jag uttnyttjade dennes snällhet om jag gav denne typ 10,- i timmen så att jag själv kunde jobba å tjäna pengar. Å du kan heller inte räkna att halva eller hela din lön går åt dagmamman då jag antar att barnet oxå har en pappa som kan arbeta å tjäna pengar medans denne är hos dagmamman?
om ens lön går till dagmamman så tjänar ni ändå på det genom att jobba i hop till pension, semester, kunna ha jobbet kvar till den dagen barnet börjar på vanlig dagis/skola osv.. osv..
MEN jag håller med om att det är dyrt!
samtidigt att hitta nån för 50,- tim är väldigt bra å då skall man vara glad!
om dagmamman skall vara hemma hos er å kanske skulle göra (självmant) nått litet annat extra samtidigt ibland skulle det kännas ok pris... men att dagmaman/barnvakten kan vara i sitt eget hem o soffta å dessutom erbjuder sig själv osv så känns runt 35,- tim helt ok för mig som skall betala, men som sagt det det är att uttnyttja människor!