• Anonym (Anna)

Kissar på mig nästan varje natt!

Är i vecka 35 och måste gå upp och gå på toa ca 6-7 gånger varje natt.

Som om inte det vore nog så vaknar jag inte alltid i tid, utan vaknar ofta av att jag kissar ner mig.

Dricker inte ovanligt mycket, och behöver inte gå på toa lika ofta på dagen, utan det är kvällen och natten.

Detta är så pinsamt och jag vill helst inte berätta det för bm.

Någon mer som varit med om detta?

• Svar på tråden Kissar på mig nästan varje natt!
  • Orkide

Kissat varje timme har man ju fått göra i slutet men inte kissa på sig. Kanske är bra att du berättar de för bm kan jag tycka?

• Anonym (Anna)
    Orkide skrev 2018-12-11 19:33:48 följande:

Kissat varje timme har man ju fått göra i slutet men inte kissa på sig. Kanske är bra att du berättar de för bm kan jag tycka?

Det är så hemskt pinsamt att berätta! Inte ens min sambo vet om det.
  • Anonym (Fia)

Kissade bara på mig en gång på natten. Men flera gånger på dagtid! I varuhuset, på jobbet, hemma. Så hemskt. Men jag hade inga problem att ta upp det vare sig med maken eller bm. Det är inget ovanligt graviditetsproblem att kissa på sig.

• Anonym (Mom)

Berätta för barnmorskan. Du kanske har någon infektion eller nåt som borde behandlas.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Fia) skrev 2018-12-11 19:38:03 följande:

Kissade bara på mig en gång på natten. Men flera gånger på dagtid! I varuhuset, på jobbet, hemma. Så hemskt. Men jag hade inga problem att ta upp det vare sig med maken eller bm. Det är inget ovanligt graviditetsproblem att kissa på sig.

Ok, jag har aldrig hört om det eller varit med om det tidigare.

Men då är jag inte ensam om det i alla fall.

Måste vara värre om det händer på dagtid ute, men det har det inte gjort hittills.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mom) skrev 2018-12-11 19:39:01 följande:

Berätta för barnmorskan. Du kanske har någon infektion eller nåt som borde behandlas.

Urinvägsinfektion?

Ska ändå testa för det på nästa besök på fredag.
  • Anonym (Louise)

Kissade inte direkt på mig på natten, men gick upp och kissade många ggr. Däremot så kunde jag inte alls hålla mig under min andra graviditet, när jag kräktes. Fick alltid rusa och sätta mig på toa och ha en hink bredvid. Och jag kräktes dagligen större delen av graviditeten. Det var riktigt jobbigt.

• Anonym (Tufft!)

Tufft TS!

Jag har inte kissat på mig ännu och går iofs upp kanske 2-3 ggr/natt. Men på väg till toaletten kissar jag alltid på mig lite lite, samt när jag kissat och ställer mig upp kommer det alltid lite till. Det var så under min förra graviditet också. Men försvann helt några månader efter förlossningen. Känner mig inte som den fräschaste på denna jorden kan jag säga!

Skäms inte inför din sambo. Jag sa inget graviditet ett men gjorde den nu denna gång och har fått så mkt mer stöd från sambon. När jag pratar med gravida vänner upplever typ alla samma sak. Den enda som inte hade samma problem förstod ännu hur tufft det måste vara.

• Orkide
    Anonym (Anna) skrev 2018-12-11 19:35:27 följande:

Jag förstår att det är pinsamt, är det första barnet? Du kommer att få möta fler ?pinsamheter? både under och efter förlossningen. Jag säger det inte för att skrämmas utan mer för att det är bättre att du börjar försöka vara öppen med sådant som är pinsamt nu för det är så skönt när man väl släppt spärren. Å sen så kan det ju vara så att du behöver kolla upp varför du kissar på dig.
  • Anonym (Anna)
    Orkide skrev 2018-12-12 09:51:47 följande:

Jag förstår att det är pinsamt, är det första barnet? Du kommer att få möta fler ?pinsamheter? både under och efter förlossningen. Jag säger det inte för att skrämmas utan mer för att det är bättre att du börjar försöka vara öppen med sådant som är pinsamt nu för det är så skönt när man väl släppt spärren. Å sen så kan det ju vara så att du behöver kolla upp varför du kissar på dig.

Det är tredje barnet. Ska göra kejsarsnitt, och det har inte varit pinsamt under/efteråt, då är ju tankarna upptagna med annat :)

Just detta med att kissa på sig är så oerhört skämmigt och äckligt. Jag kan gå på toa medan min sambo borstar tänderna utan problem.
  • Anonym (Soffan)

Ja det är skämmigt att kissa på sig men inte så till den grad att man inte kan tala om det med sin sambo eller bm. Jag kissade på mig en gång pga UTi i början av graviditeten, några gånger när jag kräktes samtidigt, samt en gång i slutet då bebis började sparka på blåsan så den gav efter. Pinsamt, ja. Men som andra sagt, det är inte helt ovanligt att man någon eller några gånger kissar på sig under graviditeten.

Kom bara ihåg knipövningar så det inte fortsätter efter förkossningen.

Våga prata om det!!

• syntharen

Jag är gravid i v 33 med tredje barnet och för några månader sedan blev jag förkyld med hemsk hosta. Då kissade jag på mig konstant varje gång jag hostade. Jag laddade ner appen Tät som påminner och ger knipövningar. Nu har jag använt den i 2 månader och kan hosta utan att kissa på mig, även om jag är jättekissnödig. Så jag rekommenderar att använda den appen. Sedan tycker jag definitivt du ska berätta för din BM, hon har hört konstigare saker. Det kan mycket väl vara så att du har en infektion som gör att du inte kan hålla tätt.

• Anonym (undrar)
    Anonym (Anna) skrev 2018-12-11 19:35:27 följande:
    Men varför valde du just honom till sambo, om ni inte kan prata med varandra om allt? Meningen med ett förhållande är väl att man ska känna sig trygga med varandra och hysa fullständig tillit och inte smussla med saker?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (undrar) skrev 2018-12-12 15:55:47 följande:

Men varför valde du just honom till sambo, om ni inte kan prata med varandra om allt? Meningen med ett förhållande är väl att man ska känna sig trygga med varandra och hysa fullständig tillit och inte smussla med saker?

Vad menar du? Det är ju hos mig problemet ligger, att jag tycker det är pinsamt. Även om jag valt någon annan till sambo, så hade ju problemet varit detsamma.
  • Anonym (Anna)
    syntharen skrev 2018-12-12 15:20:39 följande:

Jag är gravid i v 33 med tredje barnet och för några månader sedan blev jag förkyld med hemsk hosta. Då kissade jag på mig konstant varje gång jag hostade. Jag laddade ner appen Tät som påminner och ger knipövningar. Nu har jag använt den i 2 månader och kan hosta utan att kissa på mig, även om jag är jättekissnödig. Så jag rekommenderar att använda den appen. Sedan tycker jag definitivt du ska berätta för din BM, hon har hört konstigare saker. Det kan mycket väl vara så att du har en infektion som gör att du inte kan hålla tätt.

Tack för svar och tips!

Det konstiga är ju att detta bara händer när jag sover, kan hålla tätt utan problem på dagarna, både vid ansträngning och när jag hostar/nyser.

Är det urinvägsinfektion du tänker på?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Soffan) skrev 2018-12-12 14:15:34 följande:

Ja det är skämmigt att kissa på sig men inte så till den grad att man inte kan tala om det med sin sambo eller bm. Jag kissade på mig en gång pga UTi i början av graviditeten, några gånger när jag kräktes samtidigt, samt en gång i slutet då bebis började sparka på blåsan så den gav efter. Pinsamt, ja. Men som andra sagt, det är inte helt ovanligt att man någon eller några gånger kissar på sig under graviditeten.

Kom bara ihåg knipövningar så det inte fortsätter efter förkossningen.

Våga prata om det!!

Tack för tips! Har varit lite slarvig med knipövningar iom att jag aldrig fött vaginalt. Har inte tänkt att det är så viktigt, men det är det ju såklart.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Anna) skrev 2018-12-12 16:04:56 följande:
    Vad menar du? Det är ju hos mig problemet ligger, att jag tycker det är pinsamt. Även om jag valt någon annan till sambo, så hade ju problemet varit detsamma.
    Det är just därför ett problem du borde ha jobbat på innan du gav dig in i en djupare relation. Utan öppenhet blir förhållandet inte bra.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (undrar) skrev 2018-12-12 16:16:31 följande:

Det är just därför ett problem du borde ha jobbat på innan du gav dig in i en djupare relation. Utan öppenhet blir förhållandet inte bra.

Tack för informationen, men nu handlar inte tråden om mitt förhållande.
  • syntharen
    Anonym (Anna) skrev 2018-12-12 16:07:48 följande:

Tack för svar och tips!

Det konstiga är ju att detta bara händer när jag sover, kan hålla tätt utan problem på dagarna, både vid ansträngning och när jag hostar/nyser.

Är det urinvägsinfektion du tänker på?

Ja, jag tänker på urinvägsinfektion. Men det är konstigt att du bara kissar på dig på natten. Jag hade definitivt pratat med BM om jag var dig
Svar på tråden Kissar på mig nästan varje natt!