Blev precis ensam och julen runt hörnet
Hej! Söker lite råd! Min man som är från ett annat land har hastigt lämnat oss och åkt tillbaka till sitt land. Vi bodde 6 år ihop. Han har aldrig anpassat sig till sverige och tyckt det vart jobbigt här. Trots tre barn så drog han bara. Han vill sbsolut inte veta av oss och detta var han tydlig med. Han blev vvarslad i okt och jag antar att han såg sin chans att dra... jsg har jobb och min lön räcker till räkningar och ca 1000kr kvar. Vi levde på hans lön och han hade hand om sparandet som är noll (fick reda på det nu när han drog) det ekar tomt i buffert alltså. Julen kommer och jag har noll ideer på vart jag ska 1. Få pengar ifån att köpa julklappr. Har kollat lite på nätet om de finns nån julgåva man kan söka etc. men de jag hittade verkar vara stängd ansökan... mina barn är 3 och 5. Tvillingarna är tre. Jag skäms och mår fruktansvärt dåligt. Förmodligen kommer vi få hhälp med bostadsbidrag o alla andra bitar men jul är ju om två v. Just den biten stressar mig.. jag har inget av värde att sälja heller. Kanske några blusar från Lindex men vet inte om man kan få nåt. Snälla inga elaka kommentarer, önskar enbart tips hur jag kan ordna en okej mysig jul för mina barn. Kram