• mimsan30

    Mina tidiga graviditetstecken!

    Har så länge velat skaffa barn och när jag nu idag fick ett positivt svar på testet så blev jag både överlycklig och samtidigt super orolig! Men det är säkert helt normala känslor. Innerst inne vet jag ju att allt kommer att bli bra och att jag kommer bli en jättebra mamma!

    Skapade den här tråden mest för att jag vill dela med mig av mina tidiga graviditetstecken och för att bevisa att det visst går att känna av en graviditet så tidigt som ett par dagar efter befruktning! Knappast kan alla känna av det, men jag har varit bombsäker redan en eller två dagar efter befruktningen.

    Här är mina symptom, räknat +dagar efter ÄL.

    +1: Konstig smärta/känsel i magen

    +4: Gråtmild och irriterad

    +5: Foglossning(?) och super ont i nedre ryggen

    +6: Restless legs och SÅÅ trött

    +7: Ont i knäna

    +8: Hungrig hela tiden

    +10: Svagt men positivt test!

    Alla symptomen kommer och går lite, men känner nästan hela tiden att något händer i magen. Ibland lite mensvärk, ibland små stick och hugg och ibland håll i sidan.

    Fick alltså mitt positiva test redan idag vilket är 4 dagar innan beräknad mens. Använde mig av RFSU:s tidiga test som kan göras upp till 6 dagar före BIM.

    Någon annan som haft liknande tidiga symptom och också varit lika säkra på att graviditeten är ett faktum innan ni testat er? :)

    Och finns här någon annan ung mamma (ska själv fylla 24 snart) som väntar barn?

  • Svar på tråden Mina tidiga graviditetstecken!
  • Anonym (ik)

    Hade tänkt testa på fredag! Hoppas verkligen det visar positivt. Är osäker när jag hade ägglossning men mellan den 1 och den 7 december iallafall och min mens borde komma slutet av denna veckan eller nästa vecka (oregebunden mens). Mina tecken än så länge är uppblåsthet, kissnödig oftare, mensmol över magen, smått illamående, MEN detta kan också vara tecken på att mensen ska komma så jag vet inte :/ Hittade ett test från apotea där det står att man kan testa sig redan 7 dagar efter befruktning. Så hade tänk göra det nu på fredag och om det visar negativt testar jag återigen på slutet av året ifall det första testet var förtidigt taget. Skäms

  • mal2019

    Jag kände på mig det tydligt!


    Var extremt sugen på kött och åt det säkert 2 veckor i sträck (brukar annars äta mest kyckling och fisk). Kände också av foglossning och ont i nedre delen av ryggen... var som att det låste sig ibland!

    Tog ett tidigt test och visst var det ett plus :)

  • Anonym (Gravid v.6)

    Jag fick veta i fredags att jag var gravid! Och enligt mina beräkningar går jag idag in i vecka 6.

    Jag hade ömma bröst som enda tecken men det trodde jag var för att mensen var på G, får alltid ömma bröst ca en vecka innan mens, men denna gången kom inte den aldrig. Den var 6 dagar sen och då tänkte jag testa bara för att och det visade två tydliga streck. 

    Hoppas på fler tecken för jag känner mig inte alls gravid. Jag är 21 år för övrigt och har inte låtit detta sjunka in ännu Förvånad

    Enligt en förlossnings-kalkylator är jag beräknad 19 augusti. 

  • Anonym (Gravid v.6)

    Juste! Jag har varit extremt trött också samt galet andfådd. Trodde det var någon allvarlig sjukdom men det var lite trevligare än så som tur var. Gravid

  • Anonym (Gravid v.6)

    Förkyld också men det kanske bara var en slump

  • Linkan92

    Jag kände det redan 3-4 dagar efter ägglossningen. Fick "mensvärk" i magen och har aldrig fått det 1,5 v innan beräknad mens. Därefter sugen på kött, avsmak för vissa maträtter, väldigt törstig och kissnödig. Är i v 11 nu, v 12 imorgon!

  • jasmine96

    Hej allihopa, jag är i min 6 månad och känner mig underbart glad. Det är dock något som frestar dagligen och jag kunde inte stå emot igår... Innan jag blev gravid drack och rökte jag rätt så mycket och nu tog jag min första cigg tillsammans med ett glas vin. Jag undrar hur mycket skada det egentligen kan göra själv tror jag faktiskt att det bara är något som folk säger, vad tänker ni?

  • Anonym (Gravid v.6)
    jasmine96 skrev 2018-12-16 15:27:16 följande:

    Hej allihopa, jag är i min 6 månad och känner mig underbart glad. Det är dock något som frestar dagligen och jag kunde inte stå emot igår... Innan jag blev gravid drack och rökte jag rätt så mycket och nu tog jag min första cigg tillsammans med ett glas vin. Jag undrar hur mycket skada det egentligen kan göra själv tror jag faktiskt att det bara är något som folk säger, vad tänker ni?


    Mitt ex mamma rökte igenom alla hennes 4 graviditeter och barnen mår bra, dock har alla någon typ av diagnos, men om det har med rökningen att göra vet jag inte. Har du bara gjort det en gång tror jag absolut inte det är någon fara!
Svar på tråden Mina tidiga graviditetstecken!