Någon som har/haft Sköldkörtelcancer?
Som rubriken lyder..
är det någon här som har eller har haft cancer i sköldkörteln? Eller någon anhörig som haft det?
Vaf hade ni för första symtom på det?
Som rubriken lyder..
är det någon här som har eller har haft cancer i sköldkörteln? Eller någon anhörig som haft det?
Vaf hade ni för första symtom på det?
Min man har sköldkörtelcancer, han har rätt nyligen opererat bort sköldkörtel och några lymfkörtlar.
Han har under flera år haft en knöl på halsen som långsamt blivit större, när ha påtalat det för vården har dom viftat bort det som förstorade lymfkörtlar och att det ej varit något
Under ett läkarbesök i våras tog han upp det igen och blev tagen på allvar och fick genomgå provtagningar och andra undersökningar.
När vi väl fick besked så tog det en vecka till operation
Min man har sköldkörtelcancer, han har rätt nyligen opererat bort sköldkörtel och några lymfkörtlar.
Han har under flera år haft en knöl på halsen som långsamt blivit större, när ha påtalat det för vården har dom viftat bort det som förstorade lymfkörtlar och att det ej varit något
Under ett läkarbesök i våras tog han upp det igen och blev tagen på allvar och fick genomgå provtagningar och andra undersökningar.
När vi väl fick besked så tog det en vecka till operation
Opererades för några år sedan, upptäcktes vid ultraljud efter att jag sökt för ont på halsen, hjärtklappning och allmän sjukdomskänsla ett flertal gånger, inga direkta avvikelser i blodprover enbart lite högt T4.
Hoppas han mår bättre nu!
Anledningen till att jag undrar vad folk haft för symtom innan är för att jag har en knöl mitt på halsen, och när jag sväljer så känns det som att något ?är i vägen?. Och jag fick ett brev hem igår angående mina senaste prover om att mitt TSH låg på 27(!!) vilket är väldigt högt vad jag fattat.