• Blomma10

    ÄL flytningar 3 dagar efter positivt ÄL test

    Hej! Sedan förra veckan ungefär den 7edecember hade ja äl sekret. Sen testade ja mig den 8e december med clearblue ägglossningstest, dw va negativt. Sedan den 9e testade ja mig på eftermiddagen/kvällen och fick en glad gubbe. Har haft äl sekret sedan den 7e december. Och sedan ja fick en glad gubbe har ja haft äl sekret... är de normalt?????! Aldrig haft så innan... fick ett missfall nu den 23 november. Fostret dog i v 7+0

  • Svar på tråden ÄL flytningar 3 dagar efter positivt ÄL test
  • Anonym (Sekret)

    Sekretet innan ägglossning kan komma några dagar innan ägglossning och kan vara kvar några dagar efter ägglossning.

    För att öka chansen att bli gravid så ska man ha sex dagarna innan ägglossning och kan man få till det så försök att ha sex på ägglossnings dagen också. Spermierna överlever ju i livmodern några dagar och har du sex innan ägglossning så finns det redan spermier på plats.

    Beklagar ditt missfall

  • Anonym (Sekret)
    Anonym (Sekret) skrev 2018-12-13 06:09:01 följande:

    Sekretet innan ägglossning kan komma några dagar innan ägglossning och kan vara kvar några dagar efter ägglossning.

    För att öka chansen att bli gravid så ska man ha sex dagarna innan ägglossning och kan man få till det så försök att ha sex på ägglossnings dagen också. Spermierna överlever ju i livmodern några dagar och har du sex innan ägglossning så finns det redan spermier på plats.

    Beklagar ditt missfall


    Jag hade ägglossning den 8/12 och mina blöta flytningar (som är lite som ägglossningsflytningar) är kvar men nu börjar det upphöra lite
  • Blomma10
    Anonym (Sekret) skrev 2018-12-13 06:09:01 följande:

    Sekretet innan ägglossning kan komma några dagar innan ägglossning och kan vara kvar några dagar efter ägglossning.

    För att öka chansen att bli gravid så ska man ha sex dagarna innan ägglossning och kan man få till det så försök att ha sex på ägglossnings dagen också. Spermierna överlever ju i livmodern några dagar och har du sex innan ägglossning så finns det redan spermier på plats.

    Beklagar ditt missfall


    Tack! Jo vi hade samlag 3e 5e 8e och 9e då ja fick glad gubbe. Men då kanske de är vanligt att de är så med sekret..
  • oshark

    ÄL-sekret kommer ju oftast precis före ÄL. Om du bröjade få sekret 7e dec och fick positivt ÄL-test 9e dec är det inte konstigt att ha det några dagar. Du får ju också ÄL 12-48h efter ett positivt ÄL-test, så ÄL var med största trolighet 10-11 dec.

    Det man också kan göra för att få lite bättre koll om man inte tempar är att känna på livmodertappen. Jag känner tydligt morgonen efter ÄL att min tapp har stängt sig.

Svar på tråden ÄL flytningar 3 dagar efter positivt ÄL test