• Äldre 13 Dec 11:17
    682 visningar
    10 svar
    10
    682

    Ägglossning vid BIM-3?

    Varit på ett första besök för utredning idag 13/12 efter ett års försök sedan MF i v.11 dec -17.

    Läkaren gjorde ett VUL och säger att jag ska ha ägglossning idag eller imorgon?! Han såg en stor follikel på vänster sida..

    Problemet är att jag hade ÄL enligt CB?s digitala tester den 2/12 och ska ha mens den 16/12. Apotekets och RFSU?s tester visade dock negativt vid samma tillfälle.

    Imorse var det rosa flytningar och igår fick jag ett pms sammanbrott då jag gråter floder (ständiga tecken alltid ca 3-4 dar innan BIM)...

    Alltid regelbunden mens på 28 dagar så jag känner min kropp, är inställd på mens men nu säger han att jag ägglossar? När jag kom hem tog jag direkt ett ÄL test som är lite oklart men som jag ändå tyder som negativt... Se bild!

    Smörjer med progesterall, kan det ha inverkan?

    Vad tänker ni spontant?

    Tack snälla för inputs och Glad Lucia på er!

  • Svar på tråden Ägglossning vid BIM-3?
  • Äldre 13 Dec 11:43
    #1

    Hur lägger man upp bilden?

  • Äldre 13 Dec 16:56
    #2

    Äl-test kan visa fel, det kan ha varit så att kroppen bara försökte ägglossa, men inte lyckades och då försöker kroppen igen. Det kan vara så nu för dig och då får du självklart inte mens om tre dagar utan mens enligt den lutealfas du brukar ha. Det hände mig en gång- när jag med alltid regelbunden mens innan trodde mensen skulle komma fick jag äl istället dag 33.

  • Äldre 13 Dec 17:00
    #3

    Tack för svar!

    Så konstigt bara eftersom läkaren ser en stor follikel som han säger kommer lossna när som helst? Jag frågade honom om han ens kunde räkna och förklarade läget men han sa bara att det var konstigt - om en vecka får jag ta blodprov för att se om jag fick ÄL eller inte... Helt förtvivlad här... Riktig molvärk här nu - precis som jag brukar ha BIM-2 typ

  • Äldre 13 Dec 17:05
    #4
    abouttogiveup skrev 2018-12-13 17:00:55 följande:
    Tack för svar!
    Så konstigt bara eftersom läkaren ser en stor follikel som han säger kommer lossna när som helst? Jag frågade honom om han ens kunde räkna och förklarade läget men han sa bara att det var konstigt - om en vecka får jag ta blodprov för att se om jag fick ÄL eller inte... Helt förtvivlad här... Riktig molvärk här nu - precis som jag brukar ha BIM-2 typ smile4.gif
    Läkaren borde ju veta vad han såg kan man tycka. Progesteronprovet ger ju svar.
  • Äldre 13 Dec 17:15
    #5

    Eller hur?! Men någon som har erfarenhet av så sen ÄL? CB testet gav ju utslag den 2/12 vilket var några dagar tidigt trodde jag men kan ägget verkligen hänga kvar 2 veckor till?! Tacksam för alla svar och erfarenheter som delas!

  • Äldre 13 Dec 17:18
    #6
    abouttogiveup skrev 2018-12-13 17:15:52 följande:
    Eller hur?! Men någon som har erfarenhet av så sen ÄL? CB testet gav ju utslag den 2/12 vilket var några dagar tidigt trodde jag men kan ägget verkligen hänga kvar 2 veckor till?! Tacksam för alla svar och erfarenheter som delas!
    Så sen äl är fullt möjligt och som sagt det hade jag. Äl-test bevisar ju inte att ägget verkligen släpper- de visar bara att hormonet finns där.
  • Äldre 16 Dec 23:38
    #7

    Och idag, 3 dagar efter läkaren påstod att jag hade ÄL så får jag en liten mellanblödning... Jag fattar ingenting!

    Aldrig haft det efter ÄL förut, dock någon dag innan mens vilket jag enligt kalendrar ska ha imorrn. Men så kort som 4 dar mellan ägglossning och mens kan man väl inte ha?! Förvirrad, minst sagt...

  • Äldre 17 Dec 15:06
    #8
    abouttogiveup skrev 2018-12-16 23:38:39 följande:
    Och idag, 3 dagar efter läkaren påstod att jag hade ÄL så får jag en liten mellanblödning... Jag fattar ingenting!
    Aldrig haft det efter ÄL förut, dock någon dag innan mens vilket jag enligt kalendrar ska ha imorrn. Men så kort som 4 dar mellan ägglossning och mens kan man väl inte ha?! Förvirrad, minst sagt... smile4.gif
    Nä, 4 dar mellan kan man inte ha. Du får ta provet så får du svar.
  • Äldre 17 Dec 22:11
    #9

    Och där började man blöda som en tok... en cykel på 28 dagar igen, som alltid. Blir irriterad att läkaren säger att jag ska ha ÄL och väcker förhoppningar

    Nu hoppas jag på Letrozol behandling efter nyår - eller ja, jag vet inte vad det innebär men bara jag hörde ordet ?hjälp? så blir man ju lättad...

    Nån med erfarenhet av det?

  • Äldre 17 Dec 22:36
    #10
    abouttogiveup skrev 2018-12-17 22:11:44 följande:
    Och där började man blöda som en tok... en cykel på 28 dagar igen, som alltid. Blir irriterad att läkaren säger att jag ska ha ÄL och väcker förhoppningar smile4.gif
    Nu hoppas jag på Letrozol behandling efter nyår - eller ja, jag vet inte vad det innebär men bara jag hörde ordet hjälp så blir man ju lättad...
    Nån med erfarenhet av det?
    Alltså, han måste ju misstagit sig. Kan du möjligen byta läkare? En 28-dagarscykel är ju längdmässigt helt normal, men frågan är ju om och när du har äl. Letrozol ger äl om man ingen har så på så vis kan det hjälpa.
Svar på tråden Ägglossning vid BIM-3?