• Anonym (ts)
    Äldre 13 Dec 15:28
    360 visningar
    3 svar
    3
    360

    MA - när kom allt ut och när försvann gravidsymtomen?

    Ni som fått MA, hur lång tid tog det innan det kom ut och hur länge gick ni och kände er gravida?
    Jag har precis fått reda på att den slutade leva någonstans strax efter 8 veckor, skulle ha varit i vecka 11+5 idag. 

    Jag känner mig väldigt gravid - alla symtom är kvar, vilket är sjukt jobbigt när jag bara vill att allt ska vara över. Mår illa, ömma bröst, svullen mage, känns i magen, trött osv.. Blöder inget, och har inte heller gjort. Hur länge kan jag förvänta mig att känna mig så här? Har skrapning inplanerad men det är rätt länge dit så kanske hinner det komma ut av sig själv innan.

  • Svar på tråden MA - när kom allt ut och när försvann gravidsymtomen?
  • Anonym (3)
    Äldre 13 Dec 15:59
    #1

    Inte haft symptom vid mina m.f till skillnad  mot de graviditeter som gett barn. MA v.11 kom ut efter 2 omgångar Cytotec- blödde 2,5 vecka. MA nr.2 och m.f nr 3 var tvillingar v.6-7 och då blödde jag 4,5 vecka. MA v.14 slutade jag aldrig blöda utan fick medicin efter 7 veckor för att få stopp på blödningen. Resterna slet däremot gynläkaren ut med våld utan bedövning.

  • Anonym (Ma)
    Äldre 13 Dec 16:39
    #2

    Fick veta i v 12 att det dött i v6. Ingen tillstymmelse till att det ville komma ut, hade fortf symtom. Fick cytotec i 2 omgångar och då kom allt ut utan problem. Gjorde inte ens ont. Symptomen försvann direkt det kom ut.

    Men undrar hur länge jag fått gå om inte det upptäckts pga intuition (fick tjata till mig ett vul), till rutinUL förmodligen...

  • Anonym (M)
    Äldre 13 Dec 17:49
    #3
    Anonym (Ma) skrev 2018-12-13 16:39:52 följande:

    Fick veta i v 12 att det dött i v6. Ingen tillstymmelse till att det ville komma ut, hade fortf symtom. Fick cytotec i 2 omgångar och då kom allt ut utan problem. Gjorde inte ens ont. Symptomen försvann direkt det kom ut.

    Men undrar hur länge jag fått gå om inte det upptäckts pga intuition (fick tjata till mig ett vul), till rutinUL förmodligen...


    Var samma för mig. Fick veta i v14 att vi fått MA v 12. Fick också cytotec utan några komplikationer eller någon smärta. Mina symptom var också borta direkt efter allt kommit ut. 

    Troligtvis hade du fått gå till rutinUL. Det hade jag också om vi inte valt att göra ett KUBtest (erbjuds alla där jag bor).  Fy tusan för att få samma besked och tro att man nästan kommit halvvägs :/ 
Svar på tråden MA - när kom allt ut och när försvann gravidsymtomen?