• jklol

    HUR TIDIGT TOG NI GRAVTEST?

    Hej alla!

    Jag undrar hur tidigt ni tog gravtest? Själv har jag en oregelbunden cykel men kan gissa att jag haft ägglossning mellan den 1 och 7 december. Jag har två gravtest hemma som jag beställt från apotea där på förpackningen det står att man kan testa 7 dagar efter befruktning, alltså imorgon den 14 december. Jag är för ivrig för att inte veta men ville höra med er hur tidigt ni testade er och fick ett plus! 

  • Svar på tråden HUR TIDIGT TOG NI GRAVTEST?
  • Anonym (K)

    Äl+9 är tidigaste jag har fått plus med testa tidigt. Dagen innan var det negativt med ett likadant test. På äl+10 fick jag svagt positivt på en vanlig sticka.

  • Anonym (K)

    Äl+9 är tidigaste jag har fått plus med testa tidigt. Dagen innan var det negativt med ett likadant test. På äl+10 fick jag svagt positivt på en vanlig sticka.

  • Farsta2014

    Det är väldigt få som får plus vid äl+8-9, de flesta får vänta till äl+13-15 dagar.

    Jag har fått suuuuupersvaga plus vid äl+12-13.

    Test som säger att man kan testa vid äl+7 låter väldigt tidigt, även om det är testa tidigt.

    Jag har aldrig fått plus på testa tidigt, de tar alltid slut innan jag får plus på vanlig sticka.

    Så håll ut alla dagar du kan!

  • Anonym (Vänta)
    jklol skrev 2018-12-13 21:06:11 följande:

    Hej alla!

    Jag undrar hur tidigt ni tog gravtest? Själv har jag en oregelbunden cykel men kan gissa att jag haft ägglossning mellan den 1 och 7 december. Jag har två gravtest hemma som jag beställt från apotea där på förpackningen det står att man kan testa 7 dagar efter befruktning, alltså imorgon den 14 december. Jag är för ivrig för att inte veta men ville höra med er hur tidigt ni testade er och fick ett plus! 


    Bara för att de tidiga testerna kan ge utslag tidigt så är det inte säkert att dom gör det.

    Vore jag du så skulle jag vänta tills mensen skulle ha kommit.

    Känns ju bara stressigt om du skulle ta ett trst och det visar negativt sen kanske du anar ändå osv.

    Vill du köpa test nu så gör det absolut men annars så försök att vänta tills mens
  • Anonym (Bim)

    Jag fick ett väldigt svagt plus på bim. Hade nog inte synts tidigare än så. Dock har jag en ganska kort cykel, så det påverkar kanske.

  • Angerboda

    När jag blev gravid testade jag med de billigaste gravtesten från apotea jag testade tre dagar efter beräknad mens och det visade ett väldigt svagt streck.. tror inte det hade synts om jag testat tidigare, så bättre att vänta någon dag extra.

  • lillagullefjun

    Jag fick klart negativt på testlagret sticka och rfsu testa tidigt på äl+9, sen sjukt svagt positivt på testlagrets sticka och rfsu testa tidigt på äl+10 (men vågade inte tro på det, var rädd att det var spök) och sen svagt positivt på testlagret igen på äl+11, tydligare positivt igår på äl+12 och då vågade jag testa med cb digital med veckoindikator och fick gravid 1-2, testade igen idag på äl+13 och nu är stickan solklart stark positiv! :)

  • askyfullofstars

    Jag började testa 6 dagar innan bim. Plussade på bim -4, dvs ÄL + 10. Hade nog inte börjat testa tidigare än så vid nästa tillfälle, alltså som tidigast 4 dagar innan bim eller helt enkelt vänta till bim då man kan få sk kemisk graviditet.

  • Anonym (Äl +12)

    Jag testade minus och gav upp hoppet ungefär 12 dagar efter äl, men plussade sedan några dagar senare på bim +2.

  • Anonym (A)

    Jag har (de gånger jag försökt bli gravid) börjat testa på ca. äl+7-8 (med undantag för denna gången, kommer till det). 

    Graviditet 1 - oplanerad så visste inte att jag var gravid. Plussade superstarkt på vad jag nu vet var äl+16/17. 

    Graviditet 2 - Plussade på äl+11.

    Graviditet 3 - Plussade på äl+10. 

    Graviditet 4 - Plussade på äl+10.

    Nuvarande graviditet - "Visste" redan på morgonen på motsvarande äl+6 att jag var gravid. Kände av symtom och fick en nidblödning på natten/morgonen till denna dagen. Sent på kvällen samma dag plussade jag. Alltså på äl+6. Dagen efter testade jag igen för jag var orolig att det var ett falskt positivt med tanke på hur tidigt det var men det blev också positivt.

  • syntharen

    Som tidigast har jag fått ett synligt positivt test på ÄL+10, knappt synligt på ÄL+9. Dom gånger jag har testat minus då har jag inte varit gravid förutom två ggr då jag fick väldigt svagt efter BIM men det resulterade i missfall i v 6.

  • Anonym (Jlo)

    Jag köpte ett test som man kan ta 6 dagar innan men skulle fått mensen senast idag och den kommer jämt på morgonen men dök inte upp imorse. Åkte till apoteket och fick detta starka plus en timme senare! ????

Svar på tråden HUR TIDIGT TOG NI GRAVTEST?