• Mattias Pattias

    Mått konstigt hela veckan. ont i magen + diarré.

    Tjena! Jag har mått lite konstigt sen måndags kväll. Ont i magen + diarré men inte alls mått illa. Jag kan äta helt vanligt utan problem också så vet ej vad det är. Jag är jätte orolig alltså... för julafton är ju snart här och jag vill verkligen inte må så här då. Vad tror ni det kan vara? Magsjukan? Vinterkräksjukan? Har inte ont i magen just nu idag men diarrén är fortfarande kvar. Jag är inte allergisk mot något vad jag vet så har ingen aning varför jag mår så här.

  • Svar på tråden Mått konstigt hela veckan. ont i magen + diarré.
  • Anonym (.)

    Kan bero på flera saker bl.a magsjuka som går nu eller att du ätit något konstigt. Så hade jag också för några veckor sedan men gissar att det berodde på något jag ätit eller någon bakterie jag råkat få i mig när jag gått på allmän toalett eller varit i affären.

  • Mattias Pattias

    Hmm... ok! Har dock inte gått på en allmän toalett på ett tag så borde inte vara något av det. Och jag har inte ätit något konstigt heller vad jag vet och jag tvättar händerna varje gång efter varje toalett-besök även när jag är hemma också. Hur snabbt gick det över för dig? Om det ens har gått över för dig ännu?

  • Anonym (.)
    Mattias Pattias skrev 2018-12-14 13:29:53 följande:

    Hmm... ok! Har dock inte gått på en allmän toalett på ett tag så borde inte vara något av det. Och jag har inte ätit något konstigt heller vad jag vet och jag tvättar händerna varje gång efter varje toalett-besök även när jag är hemma också. Hur snabbt gick det över för dig? Om det ens har gått över för dig ännu?


    Jag är också noga med att tvätta händerna och spritar dom t.om efteråt nu i förkylningstider, har inte heller gått på allmän toalett och brukar sällan träffa andra människor och jag åt inget konstigt vad jag vet heller. Men troligtvis har jag väl fått i mig någon liten bakterie/virus ändå, det räcker ju egentligen med att gå i affären och ta i någon vara som en sjuk person tagit i och sen att man äter något efteråt som man nuddar med handen eller biter på naglarna för att bli smittad. Vissa bakterier/virus smittar väldigt lätt.
  • Mattias Pattias
    Anonym (Anna) skrev 2018-12-14 23:18:26 följande:

    Blindtarmen? Har du lite feber? Ring 1177


    Blindtarmen är det nog inte då den opererades bort i 2013 pga att den var så pass rutten. Vad jag känner så har jag ingen feber och om jag skulle ha det så skulle jag nog inte ens orka sitta och skriva här. Men jag mår mycket bättre idag iaf!
  • Anonym (S)

    Är du stressad? Jag har av någon konstig anledning alltid runt den här tiden varje år problem med magen. Jag har diaree känner mig uppblåst och illamående och allmänt oroli mage. Det är jättekonstigt och jag har sett mönstret i 10 år ungefär.

  • Mattias Pattias
    Anonym (S) skrev 2018-12-15 10:28:53 följande:

    Är du stressad? Jag har av någon konstig anledning alltid runt den här tiden varje år problem med magen. Jag har diaree känner mig uppblåst och illamående och allmänt oroli mage. Det är jättekonstigt och jag har sett mönstret i 10 år ungefär.


    Jag har ingen aning om jag är stressad. Jag tror inte det eftersom jag typ aldrig känner mig stressad... Blir inte ens stressad om jag är sen till något viktigt ärende eller så blir jag det men som sagt aldrig känner mig stressad.
Svar på tråden Mått konstigt hela veckan. ont i magen + diarré.