• Victoria88

Missfall nummer två på 5 månader

Jag fick ett missfall i augusti, vilket tog hårt på mig och min sambo.

Men lyckan var så total när jag blev gravid på andra försöket.

Vi skulle berätta det för alla på julafton. Min sambo vågade inte vara riktigt glad och inte jag heller så vi tog det lungt. Veckorna gick och vi kom till v12+5

När jag började blöda lite grann, tankarna gick direkt till ett missfall men man vet ju aldrig, om det är slemhinnorna eller moderkakan etc.

Det kom mensvärk men det är också vanligt, men smärtan blev jättemycket men jag har så svårt att avgöra om det ska vara såhär eller inte.

När min sambo kom hem så hade det kommit en genomskinlig vätska och vi åkte in där vi fick det konstaterat. Ett missfall igen ingen säkra veckan.

Jag har inga ord, jag gråter, är apatisk. Jag förstår inte varför vi kan inte kan fö uppleva värt mirakel. Trodde verkligen att det skulle gå den här gången, att det gick så fort för det var meningen.

Så jag behöver höra lite solskenshistorier av er som har upplevt tyvärr flera missfall men ni har ändå fått era mirakel.

Lite tröst hela enkelt.

• Svar på tråden Missfall nummer två på 5 månader
  • LittleSunshine84

Beklagar sorgen. Jag har ett barn, fick sen mf i v7, blev gravid efter en mens och är nu i v27.

Man måste få sörja och vara ledsen, tillåt dig bearbeta händelsen. För mig tog mitt missfall hårt, jag hade ändå inställningen att går det så går det och hade ingen oro alls för MF. Sen kom det och jag kände mig dålig som kvinna ngt sätt.

Stor kram!

• Anonym (Kram)

Beklagar ?? Fick missfall precis efter + i januari i år. Blev gravid direkt utan mens emellan och fick ytterligare ett MF i april v 10. Blödde rätt länge och mycket men blev igen gravid utan mens emellan och är nu gravid i v 30.

KRAM

• Victoria88

Det känns värre den här gången, jag är ledsen och arg. Känner mig lite lurad.

Önskar jag kunde förstå men det går inte.

Just nu har man inget hopp fast de säger att tre missfall är ovanligt.

Min mamma och vänner är så säker på att det kommer gå nästa gång, tredje gången gillt.

Men jag vågar inte hoppas längre.

Hur tog ni er vidare?

Svar på tråden Missfall nummer två på 5 månader