• JewelGirl

När bör man kunna gravtesta efter insemination?

Gjorde makeinsemination 7/3. Har haft en jäkla massa känningar sen dess. Idag är det dock totalt stilla i magen. Tänkte hålla mig till helgen åtminstone innan jag testar men man kanske kan se tidigare? Borde inte vara så eftersom ägget måste hinna fästa eller hur?
    Men man är ju så nyfiken

Jenny med äggisar ;)
  • Svar på tråden När bör man kunna gravtesta efter insemination?
  • Moomi

Jag testade exakt 2 veckor efter inseminationen.

• JewelGirl

moomi: hur gick det då för dig?

Jenny med äggisar ;)
  • Moomi

Kan ju säga att det resulterade i en liten dotter På första inseminationsförsöket lyckades vi trots dåliga odds.

• JewelGirl

Moomi: Skoj att höra För oss såg det lovande ut så jag hoppas lite granna *vill inte ta ut en seger i förskott*

Jenny med äggisar ;)
  • Moomi

Då håller jag tummarna stenhårt!!
    Med dåliga odds menade jag att jag har bara en äggledare som fungerar men själva inseminationen gick bra

• Teskedsmamman

Vi vill ha fler juveler i Halmstad *vrålar åt de skrämda små äggisarna*

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • JewelGirl

Teaspoon:

Jenny med äggisar ;)
  • Halloj

Hej!
    Jag testade 10 dagar efter inseminationen, men bara för att kolla så att Ovitrelle-sprutan gått ur blodet (ville INTE ha några falska positiva test). Då var det så negativt som det kan bli. Dag 12 testade jag igen och fick ett så svaaaaaaaaagt streck bredvid kontrollstrecket att jag inte visste om det verkligen fanns där eller om det bara var önsketänkande. Dagen efter testade jag igen och då fanns det verkligen ett streck där, fast det var fortfarande väldigt svagt.

Jag testade med BabyorNot´s superkänsliga test (testar positivt på 10, CB testar positivt på 50). Trots detta och att det visade sig vara tvillingar (dubbelt hcg-hormon) så blev det alltså inte plus förrän på dag 13. Så vore jag du så skulle jag vänta en vecka och absolut tills minst 10 dagar efter inseminationen eftersom det kan ta så lång tid innan ÄL-sprutan inte ger utslag på gravtestet.

Sen vad det gäller symptom; jag som var skengravid nästan jämt mellan ÄL och mens, hade inte ett enda symptom när jag äntligen blev gravid. Symptom innan beräknad mens beror ju oftast på progesteron och dom halterna är ju höga mellan ÄL och mens oavsett om man är gravid eller ej (därav alla skengraviditeter och falska förhoppningar). Så skit i symptom, de säger ingenting. Gravid kan du vara oavsett om du har tydliga symptom eller inga alls, och är du inte gravid så kan du ändå ha en massa starka gravsymptom (ellerr man kanske ska säga progesteronsymptom).

Ha det så bra och lycka till!!!
    Jag håller tummarna för att du testar plus om en vecka!!!

• JewelGirl

Halloj: Tack för ditt svar får hålla mig liite till då

Jenny med äggisar ;)
  • myslan

Jag testade 10 dagar efter Ovitrelle-sprutan, 9 dagar efter inseminationen. Liksom Halloj gjorde jag det för att få ett negativt test så att jag skulle våga lita på ett eventuellt positivt test senare. Testet var negativt, men jag glömde att slänga teststaven. När jag skulle kasta bort den ett par timmar senare hade det kommit ett streck, och även om det inte räknas som positivt så kundejag inte låta bli att hoppas.

Testade nästa dag igen, och då kom det en supersvag färgskiftning inom tiden. Kunde se den när jag höll testet rakt under ett lysrör - fast min flickvän såg ingen färgskiftning. Ett streck kom senare även den gången. Nästa dag (11 dagar efter insemination) fick jag ett svagt streck inom tiden. Jag använde Baby or Nots och Billiga testers stavar som har en känslighet på 25 mlu/ml (hälften mot Cb, Preg m.fl.)

Fortsatte att testa varje dag, och strecket blev starkare fram till dag 16 då vi vågade prova Cb digital som också var positivt. Är nu i v. 23+1

• JewelGirl

Kan ju tillägga att jag testade plus på dag 11

Jewel har en pärla i magen :)
  • JewelGirl

Tack tack
    Fick bara lite trist inledning med överstimulering samtidigt som jag plussade. Slapp iaf att läggas in på sjukhus men är sjukskriven och får inte göra ett smack egentligen. Nu är jag inte så svullen utåt sett men nyligen såg jag snarare ut som i femte månaden än i femte veckan

Jewel har en pärla i magen :)
  • Kexchocklad

Jag är på dag 12 efter insemination har BM i över morgon,,,vågar inte testa utan jag inväntar mensen istället det är lättare att mensen kommer än att testa och få minus..så känna jag ialf. Jag har haft små hugg o värk i livmoderna nästan hela tiden det har kommit mest när jag rört på mej ordentligt, har vart o kissade mera ocså än vanligt..+ att det har dragit o värkt i musen,, ska det vara så, nån som kännt det mer än jag??
    Tacksam för svar

Svar på tråden När bör man kunna gravtesta efter insemination?