Anonym (Gotlänsdska) skrev 2018-12-15 20:13:42 följande:
Gustavsvik ligger ett par km utanför Visbys stadsgräns, en bit efter flygplatsen norrut. Platsen användes som flyktingförläggning under krisåren, är osäker på hur det ser ut efter det.
Däremot användes också Kneippbyns anläggning till flyktingar men där vet jag att det har renoverats för miljonbelopp. Anläggningen blev väldigt förstörd på kort tid.
Skulle däremot inte gynna Kneippbyns ägare som är ena jäkla girigbukar.
Det finns fina ställen att inkvartera sig på utanför stan också.
Jag har tyvärr inga goda minnen av Kneippbyn. En klasskompis som stod i kön till nån Go-kart de hade där blev utslängd mitt under pågående race. Han hade inte släppt förbi en två killar i ett kompisgäng i kön och de två andra kompisarna prejade honom av banan, men personalen tyckte att det var min klasskompis som var orsaken till problemen.
Nu vet jag inte om det är samma ägare nu som då och det var väl kanske ren otur och dåligt utbildad personal, vad vet jag, men jag är inte så sugen på att åka dit i vilket fall.
Kanske är därför som Gustavsvik ser ut som folk beskriver, slitet och sunkigt. Tyckte det låg fint till vid vattnet sådär. Vi åkte ju hem med båten efter lunch och havet var alldeles sådär solgnistrigt. Kändes som man var i Grekland eller nått.
Nu när jag tänker efter var det nog i Maj vi åkte (tveksamt att man åker på skolresa på sommaren).