• karinochper

babysim - fråga angående badbyxor

hej!
    en dum fråga kanske, men hur är det med badbyxor vid babysim? det stod nåt om byxor. är det specialbyxor i visst material, hur har ni andra gjort? ännu dummare fråga - ska de ha blöja på sig under? det blir ju konstigt i vattnet menar jag.'

//karin

• Svar på tråden babysim - fråga angående badbyxor
  • Godiva

Inga frågor är dumma!

De speciella byxorna vid babysim är något fodrade i lite kraftigare material och sitter tight runt benen om de skulle "göra i brallan"
    Inga blöjor.

• Miss Bubbelgum

Ingen dum fråga alls! Jag har precis samma fundering. Men jag tror att man har bara badbyxa på utan blöja, men att den är en specialbyxa som sitter extra tajt?
    Nån som sitter inne med svaret...?

• Miss Bubbelgum

Ha, vad snabba ni var!!!

• Ulle78

De flesta babybutiker säljer simbyxor till bebisar. Man ska inte ha någon blöja under utan byxan håller inne bajset..mysigt!

• mipsan

De flesta badbyxorna är klädda med nån typ av plast på insidan. Sedan är det viktigt att de sitter tätt i benen och midjan.
    Det är inte meningen att man ska ha blöja på dem när de badar, det ska räcka med badbyxorna.
    Jag har hört att olyckor sällan händer när de är i vattnet men det kan nog det..

• JCA

Fråga på ditt badhus vad som gäller. Här hos oss räcker det med bomullsbyxor/trosor. Lindex och GeKås i Ullared har billiga babysimbyxor, det måste inte alls vara IMSEbyxor.
    Vid blöjorna finns även engångsbadbyxor, iallafall i våran ICA-affär.

En varning för blöja nära vatten! När blöjan blir vattenfylld fungerar den som en flytväst och flyter upp till ytan. Detta orkar ite barnet hålla emot utan då åker huvet ner iställen, så barent guppar med rumpan upp i vädret. Tänk på det i sommar när ni är vid stranden.

• zitis81

Precis som de andra sägrer så har man badbyxor på den när man badar.
    Varför man inte ska ha blöja är för att de absorberar vattnet och kan av det bli som flyt boja. Det kan göra att barnet får rumpan upp och huvudet ner under vattnet. Kan vara bra att tänka på även om man är ute och åker båt eller något annat nära vattnet. Finns nu också speciella blöjor att köpa för just sådanna tillfällen. Blöjor som inte får den effekten om de blir blöta alltså. Men jag tycker inte de är något vidare för de läcker igenom dem väldigt fort.

• Little

Apropå vanliga blöjor nära/i vatten, dagens blöjor är gjorda så att blöjan ska suga upp kiss & bajs så mkt innan bebisen känner av detta, om en blöja kommer i vattnet så suger den upp flera kilon vatten , kommer inte ihåg exakt siffran men det var riktigt mkt vatten och riktigt otäckt att höra med tanke på vad som händer om man kanske har sin lille på stranden i sommar med bara en blöja på sig....bra att veta!

Nån som vet hur gammal lillen ska vara innan babysim? eller är det vikten?

Svar på tråden babysim - fråga angående badbyxor