• Äldre 17 Dec 16:13
    386 visningar
    6 svar
    6
    386

    Tält - tips tack

    Ska på festival och måste köpa ett tält för 2 pers och kan inget om tält så hoppas på tips vilket man ska köpa.

    Kriterier: * ståhöjd i tältet * lätt att sätta upp * regntätt

  • Svar på tråden Tält - tips tack
  • Thomas­W
    Äldre 17 Dec 16:53
    #1

    Ståhöjd - då kanske det är bäst att satsa på en husvagn.

    Clas Ohlsom säljer festivaltält under sommaren och det brukar vara ett litet tält till lågt pris. Där gör det inget som det går sönder eller någon spyr. I somras hade dom tält och 2 sovsäckar till superpris.

    Om du absolut skall stå så kanske (trodde folk dro på festival för att ligga)
    https://www.clasohlson.com/se/Tält-Asaklitt-4-personer/31-8240
    Men det väger 7 kilo och lättare blir det inte när du skall packa i hop det när det är blött och du är bakfull. På Roskilde är det lååångt till parkeringen.

    Om det är tomten som måste handla nu - 1000kronor presentkort för festivalen
    eller bättre en dansk 1000-lapp för mat ( säg inte øl )

    Roskilde har biljetter där tältet ingår

  • Äldre 17 Dec 17:16
    #2
    ThomasW skrev 2018-12-17 16:53:49 följande:

    Ståhöjd - då kanske det är bäst att satsa på en husvagn.

    Clas Ohlsom säljer festivaltält under sommaren och det brukar vara ett litet tält till lågt pris. Där gör det inget som det går sönder eller någon spyr. I somras hade dom tält och 2 sovsäckar till superpris.

    Om du absolut skall stå så kanske (trodde folk dro på festival för att ligga)

    www.clasohlson.com/se/Tält-Asaklitt-4-personer/31-8240

    Men det väger 7 kilo och lättare blir det inte när du skall packa i hop det när det är blött och du är bakfull. På Roskilde är det lååångt till parkeringen.

    Om det är tomten som måste handla nu - 1000kronor presentkort för festivalen

    eller bättre en dansk 1000-lapp för mat ( säg inte øl )

    Roskilde har biljetter där tältet ingår


    Inte Roskilde, Sweden Rock ???? Spyor och trasigt behöver vi inte oroa oss för, det är jag och sambon på lugn camping, så det är lugnt.

    Men vilket tal på vattenpelare bör man ha för att det ska tåla regn i 4 dagar?
  • Anonym (Oj)
    Äldre 17 Dec 17:21
    #3

    Det kommer nog bli lite kallt.. om ni inte har en samekåta

  • Äldre 18 Dec 07:36
    #4
    Anonym (Oj) skrev 2018-12-17 17:21:15 följande:

    Det kommer nog bli lite kallt.. om ni inte har en samekåta


    Det tror jag inte. Många som tältar, svensk sommar hehe. Bara att ha lite kläder på sig under täcket
  • Anonym (Oj)
    Äldre 18 Dec 13:15
    #5
    Vavvan skrev 2018-12-18 07:36:32 följande:

    Det tror jag inte. Många som tältar, svensk sommar hehe. Bara att ha lite kläder på sig under täcket


    Det har jag aldrig hört talas om. Det blir nog väääääldigt kallt isåfall. Då rekomenderar jag husvagn istället
  • Anonym (Oj)
    Äldre 18 Dec 13:16
    #6
    Vavvan skrev 2018-12-18 07:36:32 följande:

    Det tror jag inte. Många som tältar, svensk sommar hehe. Bara att ha lite kläder på sig under täcket


    Läste fel jag tyckte du skrev att många tältar svensk vinter haha
Svar på tråden Tält - tips tack