• Anonym (Kaffedraken)

    Vad betyder: Audio : E-AC3, 384kb/s, 6 channels??

    Det där stod under info i textdokumentet som var med en säsong av en serie jag tänkte bränna ut på skiva, ljudet funkade inte trots att jag brände exakt som jag gjort förut och då har allt fungerat som det ska.


    Så jag tänkte ifall det här  Audio: E-AC3, 384kb/s, 6 channels , betyder något speciellt som gör att ljudet kanske inte funkar som det ska på tv efter det bränts...??

  • Svar på tråden Vad betyder: Audio : E-AC3, 384kb/s, 6 channels??
  • Anonym (Kaffedraken)

    E-AC3 är Dolby Digital Plus-ljud och det brukar inte gå att bränna med normala medel. 6 kanaler tar dessutom upp lite plats. Bäst är nog att handbrake:a isf.

    Varför bränner du överhuvudtaget filer till skiva? Känns väldigt 2000. Lägg skiten på en sticka eller hårddisk istället eller spela direkt från hårddisken. Du har väl en smarttv? Då kan du spela filer över lokala nätverket.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack så mycket för svar, då vet jag varför det blev som det blev nu iallafall! 


    Anledningen till varför jag bränner ut istället för till usb eller hdmi kabel till tv är för att mina föräldrar inte har en dator med hdmi uttag och filerna är mkv vilket inte funkar på usb :) 

  • Anonym (Kaffedraken)
    mommadearest skrev 2018-12-19 17:34:52 följande:

    Tack så mycket för svar, då vet jag varför det blev som det blev nu iallafall! 


    Anledningen till varför jag bränner ut istället för till usb eller hdmi kabel till tv är för att mina föräldrar inte har en dator med hdmi uttag och filerna är mkv vilket inte funkar på usb :) 


    Hoppas att det löser sig, annars får du sätta dig bredvid TVn och agera mänsklig ljudkälla ;)
  • Anonym (Kaffedraken)
    mommadearest skrev 2018-12-19 17:34:52 följande:

    Tack så mycket för svar, då vet jag varför det blev som det blev nu iallafall! 


    Anledningen till varför jag bränner ut istället för till usb eller hdmi kabel till tv är för att mina föräldrar inte har en dator med hdmi uttag och filerna är mkv vilket inte funkar på usb :) 


    Men har de en smart-tv och internet?
    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Vad betyder: Audio : E-AC3, 384kb/s, 6 channels??