* Att många människor inte går lita på och att vänner kan försvinna vid små förändring. = Att lära sig att älska sig själv, att kunna hitta meningsfulla saker att göra i livet som inte är beroende av andra människor. Obs! Inte samma sak som att vänner inte är något att ha, bara att allt fokus inte ska handla om dem. Människor fyller livet med lycka, men samtidigt så måste man kunna stå där själv och se livet som meningsfullt.
* Att drömmar och mål är superviktigt att ha. Samtidigt att inse att livet inte är misslyckat för att man inte uppnår alla drömmar. Det viktiga är att man gör saker man mår bra av, även i de små sakerna. Är verkligen meningen med livet att bli erkänd inom ett yrke, eller kan fokus handla om att man blir glad av det man gör i stunden.
* Vem är ens utseende viktigt för? Vem gör man sig snygg inför? Vad händer ifall du struntar i utseendet helt och sliter i vad andra tycker? Kommer du gå i slitna kläder, osminkad med en mullig kropp och bara vara nöjd med dig själv? Inte en enormt massa tid och pengar på utseende. Ingen ångest över att rynkorna kommer. Jag har lärt mig att uppskatta vem jag är och vad jag gör istället för hur jag ser ut.