• Mr tall

    Svårt att få stånd med en kvinna

    Det hela började i tidig ålder med att jag inte kunde slappna av med en kvinnor i sängen. Har också haft ångest och depressioner i livet (inga extrema, men funnits där). Samt dålig självkänsla. 

    Efter 25 hände något. Jag började få problem med att fokusera och vara närvarande med kvinnor i sängen. En massa negativa tankar cirkulerade i skallen. 
    Detta resulterade i att jag tappade ståndet efter en kort stund in i samlaget.
    Nu har det fortsatt så i år efter år. Många år =/

    Själv har jag inga problem med att få stånd och köra hela vägen.
    Jag tränar ofta och ser bra ut så där är inga problem.

    Boven måste vara min ångest som ligger och spökar dygnet runt.
    Kan till och med känna hur hjärtat slår annorlunda vid samlag och slutar att skjuta ut blod till kuken.
    Kan vara inbillning, men jag känner verkligen att hjärtat slår annorlunda just vid den tidpunkten som ståndet dör ut. Finns inget i världen som kan rädda ståndet hehe.

    Jag har också läst att ångest och stress gör så att hjärnan höjer stresshormoner i kroppen som sedan cirkulerar i blodet, vilket gör att allt som inte är nödvändigt för att överleva blir åsidosatt vid fara/ångest/stress. Dessa stresshormoner bryter också ner kroppen fysiskt och psykiskt sakta men säkert.
    Stresshormonerna ska inte finnas i kroppen dygnet runt, det är skadligt!

    Kuken får inget blod, fingrarna kan bli kalla. Nästan som att kroppen vill fly.

    Någon som har upplevt samma känsla?

  • Svar på tråden Svårt att få stånd med en kvinna
  • Anonym (Prestationsångest)

    Låter som du får prestationsångest, kroppen agerar som något du behöver fly ifrån, men så behöver inte vara fallet. Du borde kanske vara ärlig med den du ligger med, så kanske prestationen minskar och förväntningarna hålls på en hanterbar nivå.

    Ångest funkar ju så att det västa klingar av om man inte ge vika för den så att utsätta sig för det som är jobbigt är nog ett måste, men det vet du kanske redan. Nu utgår jag från att du vill ha samlag med den du är med, annars är ju ångest en naturlig och sund reaktion på att man gör något mot sin vilja.

  • Anonym (100)

    Man behöver ju inte ha penetrerande sex varje gång.

    Blir det likadant om du får hjälp till en handtralla eller en avsugning?

    Koncentrera dig på hur tjejen ser ut, vad hon gör, vad som känns bra istället för att titta i väggen o fundera på hur hjärtat slår?

  • Anonym (frustrerande)

    Jag är en kvinna som drabbats ev denna konsekvens med en kille jag dejtade.
    Varje gång vi skulle till att ha samlag mjuknade han från stenhård, och allt blev fumligt och fick mig att tappa tålamodet. Kände mig osäker på min kropp, om det var något som tände av honom osv? Men fort jag sög honom, smekte honom, närmade mig honom blev han titanhård igen. Vi hade en otrolig attraktionskraft på varann rent fysiskt, hade sex i flera timmar med pauser. Det var helt underbart och intimt sex, eldiga kyssar, ömhet osv, förutom just samlagsbiten. Bara vid ett par tillfällen lyckades han glömma bort denna hangup och vi kunde knulla som kaniner och byta ställningar utan att han blev slak.

    Måste fråga dig om du har varit väldigt tänd på tjejerna du legat med eller har et varit något med dem som inte tänt dig? Har u vant dig för mycket vid porrens kravlösa njutning där tjejer alltid vill, är redo, är till för dig utan motprestation? Kan det vara sådana tankar som snurrar. Har du känt samma om du varit kär i en tjej t ex?

  • Mr tall

    Känns som att prestation ligger i par med ångesten. Dvs att de ger varandra bränsle.
    Porren har nog också ett finger med i spelet. Har lagt av med det sedan ett par månader sedan.

    Får väl försöka rycka upp mig. Sluta med porren for ever =) , fortsätta träna.
    Hitta någon jag tänder fullt ut på, vilket jag inte alltid gjort.. Kanske 20% hehe
    Samt se till att ha känslor för denna kvinna också :p

Svar på tråden Svårt att få stånd med en kvinna