• Äldre 18 Dec 11:52
    1552 visningar
    14 svar
    14
    1552

    Vad brukar ni har för underkläder till leggings?

    Vad brukar ni ha för underkläder till leggings?

  • Svar på tråden Vad brukar ni har för underkläder till leggings?
  • Pentra
    Äldre 18 Dec 12:16
    #1

    BH och trosa i silkigt/glansigt material och/eller med spetsar och/eller med knytband; och till det stay-ups. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Äldre 18 Dec 12:20
    #2

    Brukar det inte bli massa väck på leggingsen? :/

  • Äldre 18 Dec 13:45
    #3
    Pentra skrev 2018-12-18 12:16:30 följande:

    BH och trosa i silkigt/glansigt material och/eller med spetsar och/eller med knytband; och till det stay-ups. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Blev bara väldigt nyfiken.. varför har du stay-ups under leggings??

    För mig beror det på vad jag har mer på mig när jag har leggings. Oftast har jag nog en längre tröja på mig till så då spelar ju eventuella troskanter och dylikat mindre roll. Vill jag inte ha synliga troskanter så blir det silkiga sömlösa trosor eller släta string.
  • Äldre 18 Dec 13:45
    #4
    Pentra skrev 2018-12-18 12:16:30 följande:

    BH och trosa i silkigt/glansigt material och/eller med spetsar och/eller med knytband; och till det stay-ups. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Blev bara väldigt nyfiken.. varför har du stay-ups under leggings??

    För mig beror det på vad jag har mer på mig när jag har leggings. Oftast har jag nog en längre tröja på mig till så då spelar ju eventuella troskanter och dylikat mindre roll. Vill jag inte ha synliga troskanter så blir det silkiga sömlösa trosor eller släta string.
  • Äldre 18 Dec 13:53
    #5

    Maxi-trosor......


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 18 Dec 13:54
    #6

    Brukar ha sömlösa trosor i micro-material, men det är viktigt att de sitter åt rätt så att inte kanterna "korvar sig". Har köpt mina från H&M, liknande dessa www2.hm.com/sv_se/productpage.0473954005.html :)

  • Äldre 18 Dec 14:24
    #7
    +1

    Leggings är för mig som strumpbyxor så jag klär mig som om det vore just det. Dvs helt vanliga underkläder och nån längre tunika över eller en kjol/klänning.

  • Äldre 18 Dec 15:53
    #8

    När använder vuxna människor leggings offentligt? Känner ni er verkligen bekväma i det?

    Jag tycker att jag ser ut som en tönt om jag har leggings oavsett vad jag har till så jag skulle aldrig lämna huset i det och då spelar det ju ingen roll vad man har för underkläder under


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 18 Dec 17:02
    #9

    Oki :) får prova dem olika alternativen :)

  • Äldre 18 Dec 17:05
    #10

    Om jag använder klänning spelar det ingen roll. Har jag bara leggings väljer jag trosor som syns minimalt samt spanx ibland.

  • Äldre 18 Dec 17:08
    #11
    Mandel skrev 2018-12-18 15:53:03 följande:

    När använder vuxna människor leggings offentligt? Känner ni er verkligen bekväma i det?

    Jag tycker att jag ser ut som en tönt om jag har leggings oavsett vad jag har till så jag skulle aldrig lämna huset i det och då spelar det ju ingen roll vad man har för underkläder under


    Jag har endast leggings på mig samma 7 dagar som jag har maxi-trpsor på mig..... om du förstår vad jag menar.... Dessa är dessutom inte direkt dagar jag går ut mer än nödvändigt.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Pentra
    Äldre 18 Dec 17:15
    #12
    CitronTulo skrev 2018-12-18 13:45:34 följande:
    Blev bara väldigt nyfiken.. varför har du stay-ups under leggings?? För mig beror det på vad jag har mer på mig när jag har leggings. Oftast har jag nog en längre tröja på mig till så då spelar ju eventuella troskanter och dylikat mindre roll. Vill jag inte ha synliga troskanter så blir det silkiga sömlösa trosor eller släta string.

    För att jag vill vara snygg under. Nylonstrumpbyxor ger ofta en obehaglig hängande och stramande känsla i grenen, men den slipper man med stay-ups. Alltså; jag både känner mig snyggare, och ser snyggare ut, med stay-ups under. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Äldre 19 Dec 02:30
    #13
    Mandel skrev 2018-12-18 15:53:03 följande:

    När använder vuxna människor leggings offentligt? Känner ni er verkligen bekväma i det?

    Jag tycker att jag ser ut som en tönt om jag har leggings oavsett vad jag har till så jag skulle aldrig lämna huset i det och då spelar det ju ingen roll vad man har för underkläder under


    Ja det gör jag, men det verkar inte vara accepterat i Sverige. Jag bor i USA och går till styrelsemöten i leggings, har till och med Uggs på jobbet. Mina kollegor har liknande kläder.
  • Äldre 19 Dec 08:25
    #14
    Mandel skrev 2018-12-18 15:53:03 följande:

    När använder vuxna människor leggings offentligt? Känner ni er verkligen bekväma i det?

    Jag tycker att jag ser ut som en tönt om jag har leggings oavsett vad jag har till så jag skulle aldrig lämna huset i det och då spelar det ju ingen roll vad man har för underkläder under


    Ja jag använder leggings.
Svar på tråden Vad brukar ni har för underkläder till leggings?