• Anonym (ts)

Hur ska jag berätta mina känslor för henne?

Tja!

Har dejtat en tjej som jag har ''känt'' i ca 2 år i 4 veckor nu. Jag har stora känslor för henne och vi ses mer eller mindre varannan dag. Vi sover över hos varandra, har sex och umgås. Igår hade jag egentligen världens chans att öppna upp mig men fegade ur. Vad säger man? Bara fråga rakt på? Hon är blyg av sig så det är ju jag som kommer måste ta samtalet. Jag är ju även blyg men har verkligen klivit ur min trygghetszon med henne för jag vill verkligen ha henne. Kan man bara fråga tex ''vart är vi påväg''? eller hur gör man?

• Svar på tråden Hur ska jag berätta mina känslor för henne?
  • Anonym (lilou)

4 veckor är ju fortfarande ganska tidigt så att veta vart man är på väg kan ju vara svårt att svara på. Däremot tycker jag att du ska säga vad du känner, dvs att du tycker att hon är en jättehärlig tjej, att du gillar att umgås med henne och att du tycker väldigt mycket om henne. Vem blir inte glad av att höra något sådant?

Det behöver inte bli en så stor grej av det. Hon känner förhoppningsvis likadant och om du börjar med att öppna dig så följer hon förhoppningsvis efter och sedan blir det automatiskt lättare att uttrycka hur man känner.

Lycka till!

• Anonym (A)

Håller med tidigare inlägget, gör inte för stor grej av det, det är ganska tidigt i relationen.

• ThomasW

Du väntar ett år, köper ringar, går ner på knä och frågar om hon vill gifta sig

• Anonym (ts)
    Anonym (lilou) skrev 2018-12-18 13:25:23 följande:

4 veckor är ju fortfarande ganska tidigt så att veta vart man är på väg kan ju vara svårt att svara på. Däremot tycker jag att du ska säga vad du känner, dvs att du tycker att hon är en jättehärlig tjej, att du gillar att umgås med henne och att du tycker väldigt mycket om henne. Vem blir inte glad av att höra något sådant?

Det behöver inte bli en så stor grej av det. Hon känner förhoppningsvis likadant och om du börjar med att öppna dig så följer hon förhoppningsvis efter och sedan blir det automatiskt lättare att uttrycka hur man känner.

Lycka till!

Absolut! Jag vill inte gå in i ett förhållande på direkten men jag vill ju att hon ska veta att jag har känslor för henne, att jag är kär och jag vill också veta vad hon känner! Vi är inte KK, vi umgås mycket utan att ha sex och umgås som vänner gör vi ju knappast då vi beter oss som ett ''par'' med varandra.

Jag vill bara att hon ska veta! och jag vill veta!
    Kan man ha en sånt snack nu eller bör jag vänta någon vecka?
  • Anonym (eee)
    Anonym (ts) skrev 2018-12-18 17:02:31 följande:
    Absolut! Jag vill inte gå in i ett förhållande på direkten men jag vill ju att hon ska veta att jag har känslor för henne, att jag är kär och jag vill också veta vad hon känner! Vi är inte KK, vi umgås mycket utan att ha sex och umgås som vänner gör vi ju knappast då vi beter oss som ett ''par'' med varandra.

Vad menar du att ni har då, om ni inte är KK, du är kär osv, men du vill ändå inte ha ett förhållande? 
  • Anonym (ts)
    Anonym (eee) skrev 2018-12-18 21:26:56 följande:
    Vad menar du att ni har då, om ni inte är KK, du är kär osv, men du vill ändå inte ha ett förhållande? 
    Vart skrev jag att jag inte vill ha ett förhållande? Jag skriver ju att jag är kär och vill berätta vad jag känner??
  • Anonym (lilou)
    Anonym (ts) skrev 2018-12-18 17:02:31 följande:

Tycker absolut att du kan säga redan nu att du har känslor för henne och tycker om att vara med henne. 
  • Anonym (ts)
    Anonym (lilou) skrev 2018-12-19 10:47:00 följande:
    Tycker absolut att du kan säga redan nu att du har känslor för henne och tycker om att vara med henne. 
    Hur börjar man ens ett sådant samtal? Jag har ju gjort det förr, men tjejen i fråga är väldigt blyg av sig så vill inte komma av mig för på liksom
  • Anonym (Turordning)

Man kan ha ett sånt snack när man känner för det, finns inga regler. Lyssna inte på massa dumheter här.

Känns bättre om man vet, ingen vill kasta bort tid på någon som inte känner samma.

• Anonym (Turordning)

Man kan ha ett sånt snack när man känner för det, finns inga regler. Lyssna inte på massa dumheter här.

Känns bättre om man vet, ingen vill kasta bort tid på någon som inte känner samma.

• Anonym (Prrr)
    Anonym (ts) skrev 2018-12-18 21:53:09 följande:

Vart skrev jag att jag inte vill ha ett förhållande? Jag skriver ju att jag är kär och vill berätta vad jag känner??

I inlägg 4 skriver du att du inte vill gå in i ett förhållande direkt.
  • Anonym (N)
    Anonym (ts) skrev 2018-12-19 16:58:20 följande:

Hur börjar man ens ett sådant samtal? Jag har ju gjort det förr, men tjejen i fråga är väldigt blyg av sig så vill inte komma av mig för på liksom

Fyra veckor är inte länge så ge inte världens kärleksförklaring. Börja lite lättsamt kanske när ni har det gosigt framför en film eller pussas och säg nått i stil med ?Jag gillar verkligen dig? ?Jag tycker verkligen om att vara med dig?, behöver inte vara mer än så. Hon undrar säkert också lite vart ni står och även om man inte vill sätta en label efter 4 veckor kan det betyda allt att få höra att den andra är inne på samma spår :)

All lycka till er! <3
  • Anonym (ts)
    Anonym (Prrr) skrev 2018-12-19 17:26:15 följande:
    I inlägg 4 skriver du att du inte vill gå in i ett förhållande direkt.
    Nä men som jag tidigare skrivit så har vi bara dejtat i 4 veckor varav jag inte vill vara för på. Jag ser absolut en framtid tillsammans.
    Anonym (N) skrev 2018-12-19 17:27:17 följande:
    Fyra veckor är inte länge så ge inte världens kärleksförklaring. Börja lite lättsamt kanske när ni har det gosigt framför en film eller pussas och säg nått i stil med ?Jag gillar verkligen dig? ?Jag tycker verkligen om att vara med dig?, behöver inte vara mer än så. Hon undrar säkert också lite vart ni står och även om man inte vill sätta en label efter 4 veckor kan det betyda allt att få höra att den andra är inne på samma spår :)

All lycka till er! <3
    Nä precis! Något i den stilen tänker jag. Tack!
    Anonym (Turordning) skrev 2018-12-19 17:09:54 följande:

Ja jag vill ju veta hur hon känner när jag känner som jag gör! Fjärilar i magen!

• Tavelramen

Men herre gud! Du har ju svaren själv. Inget att fega på. Har man haft sex under 4 veckor är det en naturlig fråga.

Hon kanske redan tror att ni ör ihop?

Men du ville veta hur du ska göra så..

Ta en AW och middag med henne. Ha kul och prata om allt. Sen på slutet tar du bara upp det typ ?du Sofia vi har ju träffats rätt mycket de senaste veckorna, jag tycker du är en grym tjej och gillar dig stenhårt är det mellan oss seriöst? För jag börjar få känslor för dig och har ingen lust att bli bränd om du inte känner samna? så säger hon ja lite blygt så går ni hem och har sex, sen blir hon gravid om några år och så lever bi lyckliga i alla dagar.

N
Svar på tråden Hur ska jag berätta mina känslor för henne?